کد خبر: ۸۹۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 12 September 2020

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به انتقام امام زمان(عج) از قاتلان امام حسین علیه‌السلام گفت: حادثه‌ای کمرشکن‌تر از واقعۀ کربلا در بین انبیاء و اولیای الهی وجود ندارد، این حادثه به قدری با عظمت بود که در زیارت رجبیه می‌خوانیم: شهادت می‌دهم به خاطر خونی که از شما ریخته شد، ارکان عرش خدا لرزید، ارکان خلائق تکان خورد و مخلوقات عالم از باطن همه بر شما گریستند.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: در عالم ملائکه وقتی سیدالشهداء علیه‌السلام در گودال قتلگاه بود، غوغایی بپا شد، امام باقر علیه‌السلام در روایتی می‌فرماید: «لَمّا قُتِلَ جَدّی الحسینُ صلَّى اللّه ُ علَیهِ ضَجّتِ المَلائکةُ إلَى اللّه ِ عزّ و جلّ بالبُکاءِ و النَّحیبِ و قالُوا: إلهَنا و سیّدنَا، أتَغْفُلُ عَمَّن قَتلَ صَفْوتَکَ و ابنَ صَفْوتِکَ، و خِیَرتَکَ مِن خَلْقِکَ؟! وقتی جدّم حسین علیه‌السلام کشته شد، ملائک با گریه و فغان به درگاه خداوند عزّ و جلّ فریاد برآوردند که: اى خدا و سرور ما! آیا از کسانى که برگزیده تو و فرزند برگزیده تو و بهترین آفریده تو را مى‌کشند، چشم مى‌پوشى؟

وی افزود: خدای متعال در ادامه چنین فرمود: «فأوحَى اللّه ُ عزّ و جلّ إلَیهِم: قَرّوا مَلائکتی، فَوَ عِزّتی و جلالی لَأنتقِمَنَّ مِنهُم و لو بعدَ حینٍ. ثُمّ کَشفَ اللّهُ عزّوجلّ عَنِ الأئمّةِ مِن وُلدِ الحسینِ علیه السلام للملائکة، فسُرَّتِ الملائکةُ بذلکَ، فإذا أحدُهُم قائمٌ یُصلّی، فقالَ اللّه ُ عزّوجلّ: بذلکَ القائمِ أنتَقِمُ مِنهُم؛ خداوند عزّوجلّ به آنان وحى فرمود که: ملائک من! آرام گیرید؛ به عزّت و جلالم سوگند از آنان انتقام خواهم گرفت گرچه به طول انجامد. آنگاه خداوند عزّوجلّ امامانِ نسل حسین علیه‌السلام را به ملائک نشان داد و آنها بدان شادمان شدند. در میان آنان یکى ایستاده بود و نماز مى‌خواند. خداوند فرمود: با این قائم (ایستاده) از آنان انتقام مى‌کشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار