امیر پوردستان اعلام کرد:
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت : انتقال يگان هاي باقي مانده از «لشکر77» ارتش به پادگان جديد، به 150ميليارد تومان نيازدارد که آن را از محل فروش پادگان هاي ارتش تامين مي کنيم.
کد خبر: ۸۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 06 September 2015


امير سرتيپ "احمد رضا پوردستان"روز گذشته در حاشيه مراسم افتتاح بخشي از پادگان جديد ثامن الائمه(ع) ارتش در مشهد، در پاسخ به سوال خراسان درباره انتقال کامل پادگان ارتش مشهد اظهار کرد: بخش زيادي از يگان هاي ارتش در پادگان مشهد به محل جديد منتقل شده است و بخش هاي باقي مانده نيز با آماده شدن محل هاي استقرار در پادگان جديد، منتقل خواهند شد.

وي با قدرداني از همکاري هاي آستان قدس رضوي، استانداري ، راه و شهرسازي ،شورا و شهرداري مشهد در زمينه انتقال پادگان ارتش در مشهد اضافه کرد: هزينه انتقال پادگان هاي ارتش بايد از محل فروش زمين‌هاي پادگان‌هاي قديمي انجام شود که در صدديم اين کار هرچه زودتر انجام شود.

وي بابيان اين که انتقال پادگان هاي ارتش درگذشته به کندي انجام مي شد، افزود: خوشبختانه امروز روند انتقال پادگان ها به خارج از محدوده شهري سرعت قابل توجهي گرفته است و اکنون مي توانيم بگوييم پادگان هاي ارتش ظرف مدت 5تا 7سال به خارج از شهرها منتقل خواهند شد.

پوردستان گفت: انتقال کامل تمام پادگان‌هاي ارتش به اعتبار چندصد هزار ميليارد توماني نياز دارد که بايد به دنبال تامين آن از سوي فروش زمين پادگان هاي قديمي باشيم.

فرمانده نيروي زميني ارتش در پاسخ به اینکه زمين هاي پادگان چه زماني به شهرداري واگذار مي شود، تصريح کرد: واگذاري زمين هاي ارتش فرآيند خاصي دارد از جمله اين که بايد کاربري زمين به تأييد کميسيون ماده پنج برسد و مبالغ مورد نياز نيز تامين شود که درحال حاضر دولت با کمبود منابع روبه رو است.

فرمانده نيروي زميني ارتش همچنين در مراسم صبحگاه مشترک تيپ 377 سرلشکر شهيد پرويزحبراني که به مناسبت افتتاح بخشي از پادگان جديد ثامن الائمه(ع) ارتش برگزار شد، گفت: بعد از ارتقاي نيروي رزمي و تجهيزات نيروي زميني، بحث انتقال پادگان هاي ارتش از مناطق شهري در اولويت برنامه هاي ما قرار دارد.

وي افزود: با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و فرماندهي ستاد کل ارتش، اقدامات خوبي در زمينه انتقال پادگان ها انجام و در طول 5 سال پادگان هاي آموزشي بيرجند، لشکر 88و تيپ 188 صد درصد منتقل شده است و بخشي از پادگان هاي جديد لشکر21تبريز و تيپ 121 ،لشکر 92و تيپ192 احداث شده است و پادگان هاي آبيک ،کهنوج و ايلام نيز در حال طراحي است.

وي تصريح کرد: همچنين پادگان هاي ارتش در قزوين، بجنورد،هوابرد شيراز در شرف انتقال است و 5 پادگان بزرگ در تهران و زمين هاي آن براي ايجاد فضاي سبز ،اماکن مسکوني ،تجاري و خدمات شهري در اختيار عمران شهري قرار گرفته و 21پادگان ديگر ارتش در کشورامسال در ليست فروش قرار گرفته است.

پوردستان گفت: از وزيران ، استانداران، ادارات راه وشهرسازي و منابع طبيعي مي خواهيم همکاري هاي خود را براي انتقال پادگان ها و دراختيار قراردادن زمين هاي آن براي کمک به عمران و آباداني شهري ادامه دهند تا هم فضاهاي شهري توسعه يابد و هم ما با توجه به شکل تهديدات جديد، پادگان ها را طراحي واحداث کنيم.

وي با اشاره به خروج آمريکا از عراق و تغيير شکل تهديدها به جنگ هاي نيابتي اظهار کرد: با توجه به رصدها و اشراف اطلاعاتي، نيروهاي نظامي و انتظامي ايران غافلگير نخواهند شد اما با وجود گروهک داعش و حضور آن ها در کشورهاي منطقه به ويژه عراق، نياز به برنامه ريزي و آمادگي لازم داريم؛ به همين دليل نيروي زميني اقدام به برگزاري دو رزمايش در سال جاري خواهد کرد که اولين آن مهرماه در غرب و دومين رزمايش آبان ماه در شرق و خراسان رضوي اجرا مي شود.

توسعه کشور در گروي آمادگي دفاعي

در ادامه اين مراسم "عليرضا رشيديان" استاندار خراسان رضوي نيز ضمن تقدير از تلاش هاي انجام شده در زمينه انتقال پادگان ارتش گفت: همان طور که هر کشوري بايد در زمينه اقتصادي ، سياسي و فرهنگي قوي باشد، در زمينه دفاعي و نظامي نيز بايد از قدرت و توانمندي بالايي برخوردار باشد.

وي افزود: نيروهاي نظامي بايد براي دفاع از کشور هميشه در آمادگي کامل باشند و کشوري که در زمينه دفاع قدرتمند باشد، در عرصه ديپلماسي نيز داراي قدرت است.

رشيديان اضافه کرد: کشوري توسعه خواهد داشت و استوار خواهد بود که هميشه آمادگي دفاع داشته باشد.

پادگان 1300هکتاري ارتش

امير سرتيپ "علي جهانشاهي " فرمانده ارشد قرارگاه عملياتي ارتش در شمال شرق نيز در ادامه اين مراسم افزود: طرح انتقال پادگان ارتش در مشهد از سال هاي ۸۹-۸۸ با توجه به منويات فرمانده کل قوا و فرماندهي کل ارتش و فرماندهي نيروي زميني در دستور کار قرار گرفت و براي اين کار مکان يابي و زميني به وسعت يک هزارو 300هکتار در نظر گرفته شد.

وي اضافه کرد: 600هکتار از اين زمين ها از مالکان خريداري و 600هکتار ديگر نيز از اراضي آستان قدس و اراضي ملي براي احداث پادگان جديد ارتش تملک شد.

وي بابيان اين که هزينه تملک زمين پادگان جديد بايد از محل فروش پادگان قديم تامين شود اظهار کرد: البته از محل فروش زمين هاي پادگان قديم تنها 40 ميليارد تومان احصا شده و مابقي هزينه ها از طريق فروش پادگان هاي ديگر ارتش تامين شده است.

جهانشاهي اضافه کرد: در پادگان جديد 30هزارمترمربع بنا ساخته شده است 33 هزار متر مربع در حال ساخت و 5هزار مترمربع ديگر نيز در حال طراحي است که گردان و پشتيباني تيپ 377 و فرماندهي تيپ در پادگان جديد مستقر و مابقي تيپ پس از کامل شدن ساختمان ها به پادگان ثامن الائمه(ع) منتقل خواهد شد.

همچنين در ادامه ساختمان زينبيه واقع در کوي سازماني ارتش با مساحت 300مترمربع با حضور فرماندهي نيروي زميني ارتش به بهره برداري رسيد.

عکس: ميثم دهقاني و خبر از خبيري از خراسان رضوی

برچسب ها: ارتش ، لشگر 77 ، مشهد ، پادگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار