رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از پوشش 21 هزار نفر در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 08 September 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی آقاکوچکی با اشاره به طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: طرح سنجش غربالگری کودکان در زمینه موارد بهداشتی، سلامت، بینایی، شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی انجام می‌شود که دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه را دربرمی‌گیرد.
وی با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 21 تیر ماه گفت: با توجه به شرایط موجود و پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شده آمار نوبت‌گیری هر روز در پایگاه‌ها 42 نفر بود که امسال به 20 نفر کاهش پیدا کرده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مرکز بهداشت معاینه دندان به دلیل شیوع بیماری کرونا انجام نمی‌شود ولی دیگر موارد کنترل موارد بهداشتی مانند بینایی، شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی از سوی مربی بهداشت صورت می‌گیرد.
آقاکوچکی عنوان کرد: تا امروز حدود 22 هزار نفر نوبت‌گیری انجام دادند که بالغ بر 18 هزار نفر تاکنون و 3 هزار نفر سال گذشته از پیش دبستانی‌ها غربالگری شدند و متناسب با وضعیت نواحی تا 31 شهریور نیز برخی از پایگاه‌ها در شیفت بعد از ظهر فعال هستند و در مجموع 21 هزار نفر از دانش‌آموزان بدو ورود زیر پوشش سنجش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه تعدادی پایگاه تا پایان شهریور فعال هستند، گفت: پایگاه بلال، پایگاه مهر امام در شهر قائم و پایگاه میلاد و مدرسه ملت تا پایان شهریور فعال است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم خاطرنشان کرد: مدرسه ولایت، مدرسه 19 دی و مدرسه گل‌های بهشت تا 20 شهریور و مدرسه پروین در پردیسان تا 27 شهریور در زمینه این طرح فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار