مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از آغاز دوباره فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌های سیار روستایی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 07 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی جمالی از آغاز دوباره فعالیت های حضوری کتابخانه‌های سیار روستایی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس روستایی و شهری ،ثبت نام فعالیت های پاییزی کانون نیز از اول تا پانزدهم مهرماه آغاز خواهد شد و از این هفته سه کتابخانه سیار روستایی در شهرستان های ایلام و چرداول به همراه یک کتابخانه پستی شهرستان ایلام فعالیت حضوری خود را آغاز می کنند و در کنار فعالیت‌های مجازی به حضور در مدارس می‌پردازند.

جمالی از اهداء بیش از 500 جلد کتاب کودک ونوجوان در این روز به مدارس «چشمه‌کبود» و دیگر مناطق استان خبر داد و گفت: امروز هم زمان با بازگشایی مدارس بیش از ۱۳۲ عنوان کتاب جدید نیز به کتابخانه‌های مراکز ثابت و سیار کانون افزوده و توزیع شده است.

وی از اهداء ۱۳۱ عنوان کتاب کودک ونوجوان و تعدادی اسباب بازی و سرگرمی سازنده از طرف کانون کشور ، در قالب طرح تمیم ، خبر داد و گفت: این طرح گستردگی دایره مطالعه در بین بچه‌های عضو کانون و همینطور مربیان را در پی خواهد داشت و این که کانون کشوردر کنار کتاب های پربار تولید خود به کودکان ونوجوانان امکان مطالعه کتاب های دیگر ناشران غیر کانون را داده نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: یکی از بخش های جالب این طرح کتاب آوا بود که امکان شنیدن کتاب های تولیدشده را به صورت صوتی نیز فراهم کرده و می تواند برای نابینایان نیز مورد استفاده قرارگیرد و باید در این زمینه از اختصاص بخشی از کتاب های طرح تمیم به نابینایان نیز قدردانی کرد.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها ت به صورت مجازی گرفته اند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار