مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استخرهای دومنظوره پرورش ماهی استان به سامانه‌های تصفیه فیزیکی و بیولوژیکی آب مجهز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 07 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا طاهری بیان کرد: بهره‌برداری بهینه از منابع آبی در تولید آبزیان، افزایش تولید آبزیان در واحد سطح، ارتقا ضریب مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی و کاهش خطر و ریسک تلفات آبزیان ناشی از خرابی چاه یا قطع آب ورودی به استخرها ازجمله مزایای این طرح است.

وی افزود:‌ امکان تولید آبزیان با حقابه غیر دائم آب کشاورزی، رعایت حجم برداشت مندرج در پروانه چاه آب کشاورزی و رعایت ساعات خاموشی چاه در فصل تابستان و پیک مصرف برق از دیگر امتیازهای استفاده از سامانه‌های تصفیه فیزیکی و بیولوژی آب در استخرهای دومنظوره استان است.

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال ۹۹ تاکنون دو استخر پرورش ماهیان سردابی استان به سامانه‌های تصفیه فیزیکی و بیولوژیکی آب برگشتی تجهیز شد و ظرفیت تولید آن‌ها به ۵۰ تن در سال افزایش یافت.

تولید آبزیان در قم اعم از ماهیان گرمابی، سردابی، خاویاری، تیلاپیا و ماهی سفید در حدود ۲۵۰ باب استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی صورت می‌گیرد.

طاهری همچنین بیان کرد:‌ قم در حوزه آبزی‌پروری ازجمله استان‌های فعال کشور است و بهره‌برداران بسیاری در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود و صنعت شیلات استان در سال جهش تولید با حمایت دولتی و مشارکت فعال بهره‌برداران، شاهد رشد هرچه بیشتر نیز خواهد بود.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار