کد خبر: ۸۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 05 September 2015
رشت - ایرنا - گردهمایی شرکتهای تعاونی پره صیادی بخش بندرکیاشهر با هدف برنامه ریزی جهت آغاز فصل صید جدید برگزار شد.
[گردهمایی شرکتهای پره صیادی بندرکیاشهر برگزار شد]

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه روز شنبه در این گردهمایی با اشاره به اینکه امسال فصل صید از بیستم مهرماه آغاز می شود اظهار داشت : انتظار می رود تا کلیه شرکتهای پره صیادی این بخش اصول و مقررات صید و صیادی را هرچه بیشتر مورد توجه قرار دهند.
حمید رضا سلیمانی انجام تعهدات ابلاغی سازمان شیلات از سوی شرکتهای تعاونی صید و صیادی را پایه و اساس تعامل بخش خصوصی با بخش دولتی عنوان کرد و افزود : لازم است تا مدیران شرکتهای پره صیادی تا آغاز فصل صید سالجاری در جهت تمدید و صدور پروانه بهداشتی دامپزشکی ، صدور کارتهای صیادی ، دفترچه های بهره برداری ، دریافت معرفی نامه از اتحادیه صیادی ، پرداخت تعرفه صید ، گواهی ثبت قایق ها ، دریافت ایمنی دریانوردی شناورها و... اقدام کنند.
وی برگزاری مجمع عمومی برای آندسته از شرکتهایی که موعد قانونی مجمع آنان منقضی شده را بسیار مهم دانست و یادآور شد : حمل و نقل اصولی و عرضه بهداشتی ماهیان صید شده از دیگر مسائل مهم و با اهمیتی است که شرکتهای پره صیادی این بخش در فصل صید جدید بایستی با جدیت آن را دنبال کنند.
سلیمانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 11 شرکت تعاونی پره صیادی در بخش بندرکیاشهر فعالیت دارند اظهار داشت : تعداد 993 نفر از صیادان در این شرکتهای صیادی مشغول کارند.
وی با اشاره به فصل صید سال گذشته در این بخش افزود : در فصل صید گذشته حدود یکهزار تن از انواع ماهیان استخوانی شامل ماهی سفید و کفال به ارزش اقتصادی بیش از 100 میلیارد ریال توسط شرکتهای تعاونی پره صیادی این بخش صید شده است.
وی در ادامه حفظ و بازسازی ذخائر دریایی و رودخانه ای را یکی از سیاستهای مهم شیلات عنوان کرد و گفت : به این منظور امسال بیش از 75 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و یک میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری در رودخانه سفیدرود این شهرستان رها سازی شده است.
وی سواحل دریایی تحت پوشش بخش بندرکیاشهر را 37 کیلومتر عنوان و اظهار داشت : با توجه به سیاستهای دولت در جهت حفظ ذخائر دریایی و همچنین رها سازی این تعداد از بچه ماهیان استخوانی و خاویاری امیدواریم اثرات آن هرچه بهتر در سفره ساحل نشینان و صیادان منطقه نشان داده شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این گردهمایی که با حضور مدیران شرکتهای تعاونی پره صیادی بندرکیاشهر در محل اداره شیلات این بخش برگزار شد، مدیران شرکتهای صیادی به بیان مسائل و مشکلات صیادان منطقه همچون تامین سوخت و نحوه عرضه صید و ... پرداختند.
بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار