آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید گفت: یک سال درسی کمتر از 100 ساعت است و این شمار ساعات برای حوزه علمیه کم بوده و باید این ساعات علمی افزایش یابد.
کد خبر: ۸۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 05 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم آغاز به کار مدرسه تخصصی امام موسی کاظم (ع) با مقایسه آغاز طلبگی در زمان کنونی و گذشته بیان کرد: شرایط تحصیلی طلاب در زمان کنونی با گذشته از زمین تا آسمان تغییر کرده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در گذشته برای تحصیل طلاب وجود داشت بیان کرد: شرایط تحصیل طلاب در زمان کنونی بسیار بهتر شده است و طلاب باید با غنیمت شمردن این فرصت از آن بهره کافی ببرند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیات 12 سوره طلاق و آیه آغازین سوره علق تصریح کرد: این آیات از قرآن کریم بر ضرورت علم و علم‌آموزی تاکید می‌کند که نشان از اهمیت علم‌آموزی نزد خداوند متعال است.

آیت‌الله مکارم شیرازی آثار علم و دانش را بر روی انسان مورد توجه قرار داد و گفت: تواضع، تقوا، پرهیز از هوای نفس و پیروی از حق میوه‌هایی است که از درخت علم نصیب انسان می‌شود.

وی به تبیین معنی «پیروی از حق» پرداخت و تصریح کرد: پیروی از حق به این معنی است که اگر کسی حق را درک می‌کند در مقابل آن فروتن و خاضع باشد.

این مرجع تقلید به دیگر میوه‌های درخت علم و دانش اشاره و بیان کرد: پرهیز از گناهان، افزایش محبت و دوستی به برادران و گوش فرا دادن به اوامر علما و بزرگان از دیگر میوه‌های درخت علم و دانش است که خداوند به انسان عطا می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه‌هایی که در زمان کنونی، علیه اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) به وجود آمده اشاره و تصریح کرد: طلاب و اساتید حوزه بخشی از دفاع در مقابل این هجمه‌ها را برعهده دارند.

وی با اشاره به وظایف طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه در مقابل هجمه‌های دشمنان بیان کرد: ایستادگی در مقابل شبهات، ایرادها و تبلیغات مسموم از وظایف خاص طلاب و اساتید حوزه است.

این مرجع تقلید بیان کرد: طلابی که در حوزه‌های علمیه، فقه و اصول می‌آموزند به مهار‌ت‌های بسیاری دست پیدا می‌کنند و می‌توانند به این شبهات و هجمه‌ها پاسخ دهند.

وی همچنین عوامل موفقیت در طلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظم، پشتکار، تلاش، همت و اخلاص از رموز موفقیت طلاب در تحصیل علوم دینی است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به ساعات آموزشی مدرسه امام موسی کاظم (ع) خاطرنشان کرد: جای خرسندی دارد که ساعات آموزشی در این مدرسه بالا بوده و تعطیلات کمتری دارد.

این مرجع تقلید به مشکلی که امروز حوزه‌های علمیه با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: یک سال درسی کمتر از 100 ساعت است و این شمار ساعات برای حوزه علمیه کم بوده و باید این ساعات علمی در حوزه افزایش یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار