رییس شورای عالی استان های کشور گفت: مدیران باید شورا باور و شورا یاور باشند تا امور در نهایت توسط مردم به پیش برود.
کد خبر: ۸۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 05 September 2015
به گزارش ایرنا، غلامرضا بصیری پور روز شنبه در جمع خبرنگاران استان اردبیل بیان کرد: 137 هزار نفر در 38 هزار شورا در سطح کشور عضو هستند که در ابتدا باید خود باور باشند تا از ظرفیت های موجود در زمینه شوراها که در قانون اساسی وجود دارد، استفاده کنند.
وی افزود: لایحه مدیریت یکپارچه شهری در ادامه پررنگ تر کردن نقش شوراها در اداره امور به مجلس ارایه شده که تجربه ای جهانی است و پیشینه خوبی نیز بر جای گذاشته که بر این اساس در کارگروه مدیریت محلی مجمع تشخیص نظام تدوین شد.
رییس شورای عالی استان های کشور اضافه کرد: هم اکنون تمرکز فعالیت ها و اداره امور بر عهده قوه مجریه است و واگذاری امور به شوراها با دشواری هایی روبروست که تلاش داریم به تدریج این امر صورت گرفته و دولت به اعمال نقش حاکمیتی خود بپردازد.
او در مورد اهداف بیست و دومین سفر استانی خود به اردبیل اظهار کرد: در زمینه شوراها دو بحث مطرح است که یکی فعال کردن ظرفیت های قانون اساسی در مورد فعالیت شوراهاست که بخشی از آنها تاکنون مغفول مانده و این امر با حضور اعضای شوراهای این استان بررسی خواهد شد.
بصیری پور عنوان کرد: مسایل مهم مطرح در کشور نیز یکی دیگر از مسایلی است که با اعضای شوراهای استان اردبیل به بحث گذاشته خواهد شد.
رییس شورای عالی استان های کشور یکی از معضل های امروز جامعه را اشتغال عنوان کرد و گفت: طی جلسات هم اندیشی تلاش خواهیم کرد تا چگونگی کمک رسانی شوراها به دولت در راه رفع این معضل را بررسی کنیم.
رییس شوراهای عالی استان های کشور برای انجام سفری چهار روزه پیش از ظهر امروز وارد استان اردبیل شد و مورد استقبال منتخبی از اعضای شوراهای استان و شهردار اردبیل قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار