کد خبر: ۸۹۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 30 August 2020

 

پلیس فتای گیلان هشدار داد: در ماه محرم مراقب سودجویان فضای مجازی باشید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پلیس فتای استان گیلان در خصوص اپلیکیشن‌های نذری‌یاب و لینک‌های جعلی پرداخت نذورات در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ ایرج پورمستمند، رئیس پلیس فتای استان گیلان گفت: با توجه به ماه محرم و شیوع بیماری کرونا در کشور اپلیکیشن‌هایی تحت عناوین مختلف مانند نذری‌یاب، پرداخت نذورات و ... در فضای مجازی با هدف سرقت اطلاعات و برداشت وجه از حساب شهروندان در حال انتشار است.

او افزود: توجه نکردن شهروندان به هشدار‌های پلیس و ناآگاهانه عمل کردن افراد در فضای مجازی باعث می‌شود عمل خیرخواهانه آن‌ها در این فضا باعث شکل‌گیری یک کلاهبرداری سایبری شده و خودشان یا دیگران در این میان زیان ببینند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شهروندان برای پرداخت نذورات خود، به هیچ وجه از لینک‌ها و صفحات مجازی با تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند.

سرهنگ پورمستمند تصریح کرد: خیران برای برای انجام امور خیرخواهانه و پرداخت نذورات و کمک‌های نقدی خود به نیازمندان، از طریق موسسات یا نهاد‌های رسمی معرفی شده از سوی رسانه‌های معتبر مانند صدا و سیما اقدام کنند.

او همچنین از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار