کد خبر: ۸۹۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 29 August 2020

 

 

 
رویکردهای تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاران در گیلان؛ مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر توسعه می‌یابد

گروه استان‌ها ـ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر اتخاذ رویکردهای تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاران گفت: مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر توسعه پیدا می‌کند.

محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه به موجب بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی تعداد زیادی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است اظهار داشت: در هفته دولت طرح‌های تولیدی و خدمات بندری با سرمایه‌گذاری هزار و 123 میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی افتتاح شدند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه را یکی از رویکردهای مهم این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی در بحث مربوط به توسعه حوزه فعالیت و جذب سرمایه،گذاران جدید در بخش‌های تولیدی و صنعتی رویکرد حمایتی و تشویقی را اتخاذ کرده است.

روزبهان بهره‌برداری از هزار و 123 طرح تولیدی و خدمات بندری در منطقه آزاد انزلی و به موجب آن ایجاد اشتغال مستقیم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است این سازمان نیز برای عملیاتی کردن این شعار راهبردی برنامه‌ریزی می‌کند.

وی واحدهایی که امسال در بخش‌های تولیدی و خدمات بندری در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسیدند را برشمرد و در تشریح بیشتر نوع فعالیت آن‌ها اظهار داشت: بسته‌بندی محصولات کشاورزی و غذایی، تولید کمپرسور، پوشاک و کالای خواب از جمله واحدهایی به شمار می‌روند که در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری افتتاح شدند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تولید برس، کود کشاورزی و دستگاه تب سنج را از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری که در منطقه آزاد مورد بهره‌برداری قرار گرفتند اعلام کرد و افزود: از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری این منطقه می‌تواند به تولید دستکش نایلونی، ماسک سه لایه پرستاری تمام اتوماتیک و دوربین مداربسته اشاره کرد.

روزبهان با تأکید بر اینکه در ایام هفته دولت امسال طرح‌های سرمایه‌گذاری شامل محصولات آرایشی و بهداشتی و فلزهای فرم دهی شده نیز به شکل رسمی در مدار تولید قرار می‌گیرند اظهار داشت: رویکردهای اثربخش سازمان منطقه آزاد انزلی موجب رونق در بخش سرمایه‌گذاری طرح‌های تولیدی شده است.

وی افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود و در کنار آن اقدام برای جذب سرمایه‌گذاران تولیدی جدید را برنامه مهم سازمان منطقه آزاد انزلی در سال مزین به شعار جهش تولید تلقی کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توجهات زیادی به امر تولید داشتند و این امر نشان‌دهنده اهمیت بالای توسعه اقتصادی در نگاه ایشان است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به دیگر اهداف و راهبردهای استراتژیک این سازمان نیز اشاره کرد و گفت:  توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه خزر و اتحادیه اوراسیا با هدف تنوع بخشی و افزایش سبد صادراتی کشورمان از مهمترین چشم‌اندازهای پیش‌روی سازمان منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار