فرماندار قم گفت: در جهت مقابله با کرونا، دگرگونی در شیوه پخت و کنار گذاشتن روش‌های سنتی طبخ نان در قم در دستور کار است.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۲ 28 August 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیرو مصوبات قبلی مطب‌های پزشکی و نانوایی‌های سطح شهر در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردنظارت قرار گرفت.

فرماندار قم افزود: این مجموعه‌ها از نظر وضعیت زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و وضعیت بهداشت محیط و گندزدایی محیط پایش و تذکراتی ارائه شد.

200 نانوایی استان قم مورد بازدید قرار گرفت

وی تصریح کرد: در طول یک هفته گذشته200 نانوایی مورد بازدید قرار گرفت که بهبود وضعیت نانوایی‌ها را شاهد بودیم، در این باره پیرامون ترغیب مشتریان برای پرداخت‌های غیرنقدی، پوسترهایی طراحی و در نانوایی‌ها نصب شد.

حیدری بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارای اهمیت زیادی است و اثربخشی خوبی دارد، در این مدت نیز نانوایی ها در حد مقدورات به رعایت بهداشت توجه داشته‌اند.

وی عنوان کرد: در جهت مقابله با کرونا، دگرگونی در شیوه پخت و کنار گذاشتن روش‌های سنتی طبخ نان در قم در دستور کار است و اتحادیه‌ها باید در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند، همه ما باید به این سبک زندگی توجه کنیم و شیوه‌های نوین را به کار بگیریم.

فرماندار قم در مورد دفن اموات کرونایی در شهرهای اقماری خاطرنشان کرد: تمام موازین در دفن اموات به کار گرفته شده است و برخی از شهرهای اطراف که داری شهرداری است، می توان با الزامات مرکز بهداشت و رعایت پروتکل‌ها متوفیان را انتقال داد.

وی گفت: در 5 بخش استان قم، شهرداری مستقر است تا برخی از روستائیان بتوانند اموات را به این بخش‌ها منتقل کنند، در این باره مراجعات زیادی وجود دارد و بعضی‌ها نیز نامه از پزشکان متخصص مبنی بر انتقال اجساد دارند در حالی که طبق تقاضای علوم پزشکی مانع از انتقال می‌شویم.

حیدری افزود: انتقال اجساد از غسال‌خانه بهشت معصومه به داخل شهر و دیگری از بهشت معصومه به شهرهای اقماری مورد درخواست است، با توجه به اهمیت رعایت بهداشت در سطح شهر امکان پذیر نیست اما انتقال به روستاها و بخش‌هایی که دارای شهرداری بوده و رعایت پروتکل‌ها مورد نظارت است می‌تواند مورد بررسی و موافقت قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار