دختر کاراته کای ایلامی، گفت: برای رسیدن به هدف‌هایم جنگیده‌ام و هیچ‌ وقت به باخت قانع نبوده‌ام؛ ضمن جبران ضعف‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن دوباره به میدان مبارزه برگشته‌ام.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 26 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ کاراته یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های رزمی جهان به حساب می‌آید؛ ورزش‌های رزمی سبب هماهنگی میان اعضای بدن و ایجاد تمرکز ذهنی می‌شوند؛ در زندگی روزمره و در اغلب موارد، ارزش تمرین برای سلامت ذهنی و جسمی خود را فراموش می‌کنیم که تمرینات کاراته به هماهنگی اجزای بدن کمک، پاسخ‌های بدن را سریع‌تر و استقامت فرد را بیشتر می‌کند.

کاراته به صورت ورزش دفاع بدون اسلحه از خود تعریف می‌شود؛ این ورزش شامل روش‌های دفاعی و تهاجمی پویایی است که از تمامی اعضای بدن برای برتری بر فرد مهاجم استفاده می‌کنند.

نگین آلتونی قهرمان کاراته آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: مهمترین قهرمانی من کسب سهمیه المپیک بود؛ 19 سال سن دارم و در مسابقات لیگ جهانی کرواسی برنز کسب کرده‌ام؛ 1/5 سال بدون مربی و اسپانسر و تنها با همراهی و حمایت پدرم تمرینات خود را ادامه داده‌ام.

از 11 سالگی ورزش کاراته را آغاز کرده‌ام

وی افزود: از 11 سالگی ورزش کاراته را آغاز کرده‌ام و اولین مدال رسمی را در سال 1397 به دست آورده‌ام؛ مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن 2018، برنز لیگ جهانی جوانان کرواسی و برنز المپیک جوانان آرژانتین از جمله مدال‌هایی است که کسب کرده‌ام.

این قهرمان شایسته ایلامی، بیان کرد: برای رسیدن به هدف‌هایم جنگیده‌ام و هیچ‌ وقت به باخت قانع نبوده‌ام؛ همیشه از شکست‌هایم درس گرفته‌ام و ضمن جبران ضعف‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن دوباره به میدان مبارزه برگشته‌ام؛ انسان‌های با اراده وقتی هدف بزرگی در ذهن داشته باشند و سختی‌ها را تحمل کنند، در نهایت پیروز می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، تمرینات خود را به صورت آنلاین پیگیری می‌کنم؛ شرایط ایده آل بدنی رو دارم و ان‌شاالله قوی‌تر از قبل خواهان مدال آوری در عرصه جهانی و بازی‌های آسیایی در رده بزرگسالان هستم. 

آلتونی گفت: هدف تمام ورزشکاران سربلندی و سرافرازی این مرز و بوم است و از مسوولین انتظار داریم توجه بیشتری به ورزشکاران داشته باشند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار