رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران ، گفت :شهرستان دهلران داراي 7 باب كتابخانه عمومي و 1 باب كتابخانه مشارکتی است.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 22 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت چراغی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت : مخزن اين كتابخانه ها در مجموع داراي 95 هزار جلد كتاب در موضوع هاي مختلف علمي ، فرهنگي ، سياسي ، تاريخي ، اجتماعي ، رمان ، داستان ، كتاب هاي كمك درسي و كتاب هاي كودكان و نوجوانان است .

وی بیان داشت : تعداد اعضا فعال این کتابخانه ها 6 هزار نفر ، میانگین مراجعین به آنان در هر ماه 5 هزار می باشد .

چراغی در ادامه با اشاره به عملکرد مؤثر این اداره در حوزه‌های فرهنگی یادآور شد: بیش از 100 برنامه فرهنگی و با مشارکت مردم شهرستان در زمینه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم که سلسله نشست‌های کتاب‌خوان، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ، نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی، ایستگاه‌های نقاشی، همایش‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه، اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی در فضای مجازی بخشی از این برنامه‌ها بودند.

رئیس اداره کتابخانه های دهلران گفت : تشويق و ترغيب مردم به فرهنگ اهداي كتاب به كتابخانه ها در راستای تقویت منابع، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان از مضوعاتی بود که در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه علاوه بر شهروندان نهاد های دولتی وغیر دولتی 2هزار جلد کتاب با ارزش 7 میلیون تومان به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا کردند .

چراغی افزود: باتوجه به محدودیت های ستاد ملی کرونا اداره کتابخانه های شهرستان دهلران در اجرای طرح فرهنگی «هرخانه یک کتابخانه» با شعار"در خانه بمانیم و به دنیای شگفت انگیز کتابهای نخوانده در قفسه کتابخانه هایمان سفر کنیم" و ضبط یک دقیقه‌ای ویدئویی از خوانش کتاب و به اشتراک گذاری برای دیگران، در فضای مجازی در دستور کارخود قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی ایام محرم کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران گفت : معرفي و ترويج منابع مرتبط با امام حسين عليه السلام و ياران ايشان، هدف از قيام و نهضت حسيني انتشار محتواهاي توليدي و متناسب با ايام سوگواري در ماه محرم و صفراز جمله اقداماتی است که در فضای مجازی در دستور کارنهاد کتابخانه های شهرستان قرار دارد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار