ایران باید با قیمت امروز یورو در بازار، یعنی ۱۶۵ میلیارد تومان بابت مربی‌ که رسما پنج ماه سرمربی‌اش بود و عملا یک ماه فقط در ایران بود و هدایت تیم ملی را در چهار بازی رسمی در اختیار داشت، بپردازد. حالا بماند در همان چهار بازی هم ما به عراق و بحرین باختیم که حضور ما در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی را با اما و اگر مواجه ساخته است.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 18 August 2020

چگونه سنگین‌ترین شکست حقوقی تاریخ فوتبال ایران در پرونده ویلموتس رقم خورد؟ چگونه می‌توان فوتبال را از چنین ناکارآمدی‌هایی پاک کرد؟

سرانجام دیروز یکی از شوکه‌کننده‌ترین اخبار ورزشی چند وقت اخیر منتشر شد؛ خبری که خیلی‌ها منتظرش بودند و نهایتا به واقعیت پیوست. فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس به پرداخت بیش از ۶ میلیون یورو محکوم شد و باید ظرف سی روز به تعهدات خودش عمل کند. یعنی ایران باید با قیمت امروز یورو در بازار، یعنی ۱۶۵ میلیارد تومان بابت مربی‌ که رسما پنج ماه سرمربی‌اش بود و عملا یک ماه فقط در ایران بود و هدایت تیم ملی را در چهار بازی رسمی در اختیار داشت، بپردازد. حالا بماند در همان چهار بازی هم ما به عراق و بحرین باختیم که حضور ما در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی را با اما و اگر مواجه ساخته است.


برای اینکه بدانیم قرارداد ویلموتس در چه شرایطی بسته شد، بد نیست به سال گذشته و روزهای بستن قرارداد با این مربی بلژیکی برگردیم؛ جایی که مهدی تاج بارها به رسانه‌ها درباره «نجابت» ویلموتس تاکید کرده و حتی جایی گفته بود: «گاهی از نجابت ویلموتس خجالت می‌کشم». همچنین گفته بود، «درس‌هایی که از قرارداد کی‌روش گرفتیم را روی ویلموتس اعمال کردیم».

البته نتیجه آن درس‌ها به سنگین‌ترین غرامت تاریخ ورزش ایران برای یکی از بنجل‌ترین مربی‌های ورزشی تبدیل شد.

سال گذشته همین حوالی، این تنها مهدی تاج نبود که در خصوص ویژگی‌های مربی بعد از کی‌روش هیاهوی رسانه‌ای به راه انداخته بود و بسیاری از مدیران وزارت ورزش‌ هم با ساخت دوگانه کی‌روش-ویلموتس به مردم وعده می‌دادند که روزگار روشن فوتبال ایرانی، بعد از کی‌روش فرا رسیده است.

حالا اما به یک سال نرسیده که باید در چنین شرایط اقتصادی ۱۶۵ میلیارد تومان به مربی بلژیکی پرداخت کنند.

البته به خوبی می‌دانیم که مساله قراردادهای حقوقی در فوتبال ایران، داستانی پر از آب چشم دارند و نمونه‌های فراوانی داریم از پرونده‌هایی که ایرانی‌ها در آن شکست خورده‌اند؛ اما بی‌شک این مورد از همه سنگین‌تر و البته حیثیتی‌تر هم بود.

با این مقدمه می‌خواهیم نظر شما را درباره این دست شکست‌های رایج ورزشی در ایران بدانیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار