کد خبر: ۸۸۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 17 August 2020

 

 
جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند رژیم صهیونیستی مسئول اصلی عواقب تشدید حملات به نوار غزه است.
 
 
 
                                                   هشدار حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی از غزه، دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطين روز یکشنبه با انتشار دو بیانیه جداگانه، رژیم صهیونیستی را مسئول پیامد‌های تشدید حملات نظامی به نوار غزه و ادامه حملات و تجاوزاتش علیه ملت فلسطین دانستند.

جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد: رژیم اشغالگر را مسئول کامل نتایج و عواقب تشدید حملات به نوار غزه می‌دانیم.

حماس تاکید کرد کاری که تظاهرکنندگان فلسطینی در اطراف مرز‌های غزه با اسرائیل انجام می‌دهند یک مقاومت مردمی است که در جریان آن بر ادامه نبرد برای لغو محاصره غزه و داشتن یک زندگی با عزت و با کرامت با هر بهایی که لازم باشد‏، تاکید می‌کنند.

جنبش حماس، ادامه حملات و تیراندازی عمدی نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی‌ها در شرق غزه و زخمی شدن تعدادی از آنها با گلوله‌های جنگی ‏را جنایتی دانست که به سابقه سیاه آن در ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین افزوده می‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه اعلام کرد دو فلسطینی به ضرب گلوله‌های جنگی نظامیان صهيونيست در مجاورت مرز‌های شرقی غزه زخمی شدند. فلسطینی‌ها در اعتراض به ادامه محاصره نوار غزه تظاهرات کردند.

از سوی دیگر؛ جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولیت کامل هر گونه حمله و تهاجم علیه ملت ما، متوجه دشمن صهیونیست است و تروریسم فزاینده دشمن با ادامه مقاومت روبه رو خواهد شد.

جهاد اسلامی افزود: همزمان با تشدید دور جدید حملات نظامی به غزه، شهرک نشینان صهیونیست هم به حملات و تجاوزات خود علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن ادامه می‌دهند و این در حالی است عادی سازی رسمی روابط در مسیر برقراری روابط با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این جنبش تاکید کرد اسرائیل از فضای عادی سازی روابط برای اعمال فشار‌های بیشتر علیه ملت فلسطین بهره برداری می‌کند که آخرین مورد آن اقدام اسرائیل در جلوگیری کامل از فعالیت ماهیگیران فلسطینی درآب‌های دریای مدیترانه و ادامه تعطیلی گذرگاه تجاری غزه است.

جهاد اسلامی افزود با توجه به گسترش سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها‏، این حق مقاومت است که به هر تجاوزی پاسخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار