کد خبر: ۸۸۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 16 August 2020

 

 

شهردار آستارا روز یکشنبه در آئین تجلیل آزادگان در منزل پنج آزاده آستارایی گفت: امنیت ایران و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام، شهدا، جانبازان و آزادگانی است که در صف مقابله با دشمن جانفشانی کردند.

جواد معیتی افزود: نظام اسلامی برای شهدا و آزادگان احترام ویژه قائل است و جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های آنها با وجود درد و رنج فراوان، به آرمان های اسلامی پایبند هستند.

۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان جنگ تحمیلی از عراق به ایران بازگشتند و این روز به عنوان روز آزادگان نامگذاری شد و آستارا ۱۶۷شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

شهردار آستارا در برنامه ضدعفونی محل کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نیز گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر ماده ضدعفونی برای این امر آماده شده است و نیروهای شهرداری با همکاری شبکه بهداشت، سالن های آزمون را پنج مرحله ضدعفونی خواهند کرد.

نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم اظهار کرد: قبل از ورود داوطلبان به محل آزمون، تب سنجی و صندلی ها با فاصله مناسب چیده خواهد شد و استفاده از ماسک برای داوطلبان الزامی است و خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود نباشند. 

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: هزار و ۹۶۷ نفر در این شهرستان آماده رقابت در کنکور هستند و ۶۰ نفر از فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی و مراقب در آزمون حضور خواهند داشت.

سجاد موسوی ادامه داد: آزمون گروه آزمایشی هنر در ۲۹ مرداد، ریاضی و علوم انسانی در ۳۰ مرداد، علوم تجربی در ۳۱ مرداد و زبان‌های خارجی در اول شهریورماه برگزار خواهد شد.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، برخی آزمون ها نظیر کنکور را به تعویق انداخته است و مسئولان با سختگیری در اجرای پروتکل های بهداشتی، آن را برگزار می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار