کارخانه سیمان سمنگان که قرار بود بعد از راه اندازی ظرفیت تولید سه میلیون تن سیمان خاکستری را داشته و بعد از راه اندازی نیاز استان های شمالی و شرق کشور را تامین کرد و همچنین توسعه و پیشرفت شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان را به همراه داشته باشد،پس از 12 سال یعنی از زمان مصوب شدن تاسیس استان خراسان شمالی با گذشت 3 دولت و روی کارآمدن دولت تدبیر و امید همچنان در پیچ اعتبارات ملی و ارزی قرار داشته و امیدی که مردم برای اشتغال زایی و همچنین رفع محرومیت برای شهرستان های خود را داشته اند را به آرزو تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 04 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،احداث کارخانه سیمان در سال 83 تصویب و اجرای آن از سال 86 روند اجرایی آن شروع شد و در همان آغاز عملیات احداث کارخانه مشکل اعتبارات این کارخانه مطرح بود.
این کارخانه مقرر بود پس از بهره برداری حدود یک هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد و علاوه بر آن روزانه سه هزار و 300 تن به ظرفیت تولید سیمان استان افزوده شود.
این کارخانه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و به علت عدم تخصیص اعتبار ارزی برای خرید تجهیزات معطل بوده به طوری که روند تعطیلی آن به نزدیک به دو سال رسیده است.
موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان،گرمه و جاجرم،راز و جرگلان در خصوص آخرین وضعیت احداث کارخانه سیمان در ابتدا ضمن انتقاد از فضای کسب و کار در کشور و مشکلاتی که برای رفع موانع تولید وجود دارد،گفت:متاسفانه سیاست ها و روندی که در کشور برای فضای کسب و کار وجود دارد باعث شده طرح های سرمایه گذاری و بویژه سرمایه گذاران ما با مشکل مواجه شوند.
وی افزود:از سال اول مجلس هفتم شخصا موضوع سیمان کارخانه سیمان سمنگان را پیگیری کردم ولی الان که در آستانه انتخابات مجلس دهم قرار داریم بهره برداری از این کارخانه محقق نشده است.
ثروتی خاطرنشان کرد:برای تکمیل و راه اندازی کارخانه کنسرسیون بانک ملی 400 میلیارد تومان و بانک صنعت و معدن نیز 24 میلیون یورو طی چهار سال قبل مصوب کرده است که در هر برهه هر کدام از این بانک ها مشکلاتی در این زمینه داشتند.
این نماینده مجلس ادامه داد:طی یک ماه گذشته با پیگیری انجام شده توافق این دو بانک اخذ شد،اما حالا در اصل موضوع صندوق توسعه ملی این ردیف اعتباری حذف و باطل شده است که دوباره باید این فرآیند پیگیری شود.
حال باید دید مشکل تامین اعتبار در جهت احداث کارخانه سیمان برای رفع مشکل اشتغال و رفع محرومیت شهرستان های مانه و سملقان،راز و جرگلان محقق خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار