، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:
علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حالی در جلسه كارگروه تخصصي اشتغال استان از بی شناسنامه بودن فعالیت های گردشگری مازندران خبر داد که پیش از این نیز مسئولین استانی دغدغه خود در حوزه گردشگری را اعلام کردند.
کد خبر: ۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵ 01 March 2015
علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حالی  در جلسه كارگروه تخصصي اشتغال استان  از بی شناسنامه بودن فعالیت های گردشگری مازندران خبر داد که پیش از این نیز مسئولین استانی دغدغه خود در حوزه گردشگری را اعلام کردند.
به گزارش تابناک ؛ استان مازندران با داشتن مواهب الهی و پتانسیل های موجود و آب و هوای مناسب سالانه پذیرای حجم وسیعی از مسافران و گردشگران  بوده که در غالب تورهای داخلی و خارجی و یا به صورت خانوادگی برای دیدن نقاط دیدنی مازندران می آیند .
این در حالیست که در طول دو سه ماه اخیر از نبود برنامه های لازم در این حوزه در استان شاهد انتقادات صریح مسئولین بودیم به عنوان نمونه کمال علی پور نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه،جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی در تاریخ 23 دیماه گفت: جناب آقای رئیس جمهور استان مازندران استان گردشگری و توریستی است، اما اداره کل آن تعطیل و همتی برآن مشهود نیست، میراث فرهنگی و گردشگری استان باید جهادی باشد نه سیاسی و درحال سکون.
همچنین احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به اظهارات وزیر کشور در خصوص ورود 23  میلیون مسافر سالانه به مازندران گفت: بر چه اساسی اعلام می شود که درآمدی از گردشگر عائد استان می شود درحالیکه فقط معضلات ترافیکی و انباشت زباله و دغدغه های امنیتی برای مردم استان باقی می ماند.

احمدی لاشکی افزود: هیچ ابزار و زیرساختی برای دریافت درآمد حاصل از ورود گردشگر در استان وجود ندارد و طرح اینگونه دیدگاهها بمانند بستن دست و پای مسئولین و انداختن در استخر است و انتظار دارند که این مسئولین استانی شنا کنند.
اما نکته جالب این قضیه اینجاست که دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در جواب منتقدین به اوضاع نامناسب گردشگری و نبود برنامه مشخص به صراحت در جلسه ستاد تسهیلات سفر در بابلسر در تاریخ 15 بهمن امسال اعلام داشت: مسئولان استان و برخی از نمایندگان مجلس شناختی از صنعت گردشگری مازندران ندارند.وی در افزود: به لحاظ اقتصادی نرم‌افزاری طراحی نشده است که مشخص شود استان از گردشگری چه بهره‌ای می‌برد!
اگر چه در آن جلسه بزرگ نیا اعلام نکرد با توجه به شناخت این دستگاه  متبوعش از حوزه گردشگری چه برنامه ای برای شکوفا شدن اوضاع گردشگری مازندران دارد اما باید منتظر ماند و دید که آیا مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در خصوص اظهارات وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي هم چنین نظری دارد یا خیر؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار