کد خبر: ۸۸۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 28 July 2020

مناسب سازی پارک‌های ماسال برای معلولان

تابناک/شهردار ماسال گفت: همه ورودی‌ها و خروجی‌های پارک‌های این شهر برای معلولان مناسب سازی شده است.

محمد کاتوزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر ماسال دارای دو پارک بزرگ است که پارک لوحه سرا دو هکتار و شهدا یک هزار ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد.

وی افزود: ماسال علاوه بر دو پارک شش بوستان هم دارد، که شامل بوستان بانوان، نماز، چهل دستگاه، شهید شیرازی، ولیعصر و سردار جنگل است.

شهردار ماسال کل مساحت فضای سبز این شهر را ۳۷ هزار و ۳۲۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون، به منظور زیباسازی فضای سبز شهری یک هزار و ۶۷۰ جعبه و سه هزار و ۲۰۰ گلدان گل فصلی همچون بنفشه، اطلسی، همیشه بهار، میمون، شمعدانی، گل رز و تعداد ۱۲۰ اصله نهال شامل سیتروس، لاوسون، یاس هلندی، گلستروم و انجیری نیز خریداری و در سطح شهر ماسال کاشته شده است.

کاتوزی اضافه کرد: در سال گذشته برای زیباسازی فضای سبزی شهری ماسال در مجموع دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

وی بیان اینکه همه پارک‌های ماسال برای معلولان مناسب سازی شده است، افزود: ورودی و خروجی‌های پارک‌ها طوری طراحی و ساخته شده تا شهروندان معلول بتوانند به راحتی در آن‌ها تردد کنند.

شهردار ماسال ادامه داد: فضای سبز شهر ماسال به صورت سنتی با استفاده از دو تانکر آبپاش آبیاری و آب مورد نیاز از آب شهری تأمین می‌شود.

کاتوزی افزود: درختان در پاییز و زمستان هرس و فرم دهی می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخ‌های زائد و خشکیده است و سمپاشی فضای سبز نیز در صورت نیاز به موقع انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شش کارگر کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ماسال با ۱۷۹۴۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار