روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی وزیر امور خارجه آمریکا را عامل صدور فرمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دانست.
کد خبر: ۸۸۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 26 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: «سایمون تیسدال» ستون‌نویس روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی به پیگیری بدترین ضربه‌هایی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به ساختار سیاسی این کشور وارد کرده است، پرداخت و ضمن هشدار درباره مواضع خطرناک وزیر امور خارجه آمریکا، او را عامل صدور فرمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دانست.

در گزارش گاردین آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا به مطرح کردن این توجیه که سردار قاسم سلیمانی یک تهدید «قریب الوقوع» برای منافع آمریکاست، دونالد ترامپ را برای صدور فرمان ترور او ترغیب کرد.

اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل، چندی قبل این قتل را غیرقانونی خواند و اعلام کرد شواهدی مبنی بر اینکه سردار قاسم سلیمانی تهدیدی قریب الوقوع برای منافع آمریکا بوده، وجود نداشته است.

پمپئو و همفکران اون تلاش همه جانبه‌ای را برای جذب و همراهی متحدان اروپایی خود پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران کردند و در همین مسیر وی خواسته دیرینه خود برای ترور سردار قاسم سلیمانی را با ترغیب رئیس جمهور آمریکا عملی کرد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا پیشتر از تصمیم واشنگتن برای ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، مدت‌ها قبل از اجرای آن خبر داده بود.

بر این اساس، بولتون گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات ترور فرمانده سپاه قدس شوم، اما چنین تصمیماتی همیشه مدت‌ها قبل گرفته می‌شود و اینکه تصور کنیم چند روز پیش از این عملیات تصمیم برای ترور گرفته شده درست نیست.

پمپئو که یک چهره ایران ستیز است اکنون رژیم صهیونیستی را برای جنگ مخفی علیه تهران ترغیب می‌کند و سعی بر این دارد انگلیس را نیز در صورت وقوع درگیری، در این مسیر همراه سازد. پمپئو و همفکرانش سازمان ملل و ناتو را تضعیف کرده و منابع نفتی سوریه را چپاول می‌کنند. آن‌ها همچنین به دنبال اجرای توطئه‌های تغییر حکومت در ونزوئلا و کوبا نیز هستند.

پمپئو سال گذشته در جریان سخنرانی در دانشگاه ‌ای اند ام تگزاس به دروغگویی خود افتخار کرد و گفت: من مدیر سیا بودم. ما دروغ می‌گفتیم، تقلب می‌کردیم، دزدی می‌کردیم و اینطور بود که یک دوره کامل آموزشی را گذراندیم.

در پایان این گزارش نویسنده، ریشه مواضع تند پمپئو را در حمایت از رژیم صهیونیستی و عقاید «اوانجلیک» او می‌داند. اوانجلیک ها، مسیحیان انجیلی حامی رژیم صهیونیستی هستند و نفوذ زیادی در تغییر سیاست‌های آمریکا به نفع این رژیم دارند. همین عقاید اوانجلیکی وزیر خارجه آمریکاست که مواضع و اهداف رژیم صهیونیستی را پیش می‌برد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار