کد خبر: ۸۷۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 24 July 2020

 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: ارتقای آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از اهداف انقلاب اسلامی است که در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور به نظر همگان می‌رسد.

وی افزود: اعضای ستاد گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در آستارا برای بازآفرینی هویت و نقش هدایتگری این آئین عبادی و سیاسی در این شهرستان مرزنشین و آشنایی بیشتر مردم با اثرات مثبت تریبون امام‌جمعه برنامه‌ریزی کرده اند.

امام جمعه آستارا ادامه داد: جریان سازی برای تبیین نقش ارزنده نماز جمعه بخصوص برای قشر جوان باعث آشنایی و انس بیشتر این قشر با کارکردهای این آئین در عصر غیبت خواهد شد.

حافظ نیا با اشاره به اینکه نماز جمعه باعث هراس دشمنان است، گفت: خطبه‌های نماز جمعه همواره واکنش‌های دشمنان را در پی داشته و باعث هراس آنها می‌شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه نماز جمعه مانع ترفندهای بدخواهان جمهوری اسلامی ایران شده است، ادامه داد: نماز جمعه بنای با برکتی است و موجب اتحاد و همدلی بین مردم می‌شود.

وی، اظهار کرد: در ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و حضور باشکوه مؤمنان در این آئین عبادی سیاسی قابل تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار