معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص تبلیغ برای داروهای اثبات نشده هشدار داد و گفت: با مبلغان و عرضه‌کنندگان داروهای اثبات نشده و تقلبی برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵ 22 July 2020

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص تبلیغ برای داروهای اثبات نشده هشدار داد و گفت: با مبلغان و عرضه‌کنندگان داروهای اثبات نشده و تقلبی برخورد قانونی خواهد شد.

محمدرضا شیران عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آنچه در مورد تولید شربت برای درمان بیماران کرونایی در استان در فضای مجازی مطرح می شود، صرفا در حد طرح های پژوهشی است که هنوز تاثیر آن در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مورد تایید قرار نگرفته است.
وی اضافه کرد: معاونت دارو و غذا برای حفظ سلامت مردم با مبلغان و عرضه کنندگان این شربت کذایی را در داروخانه ها و یا هر مکان دیگر را تحت پیگیرد مراجع قانونی قرار خواهد داد.
در چند روز اخیر به دنبال افزایش روند آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران به خصوص شهرستان آمل که کانون بحران این ویروس در پیک دوم اعلام شده است، شایعاتی پیرامون تولید یک نوع شربت برای درمان بیماران کرونایی در یکی از بیمارستان های شهرستان آمل در شبکه و فضای مجازی دست به دست شد.
این در حالیست که این خبر صرفا یک طرح پژوهشی از سوی یکی از پژوهشگران در مورد تاثیر گذاری این نوع شربت گیاهی بر درمان بیماران کرونایی که به معاونت تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان ارایه شد و این معاونت نیز در حال بررسی اثرگذاری این شربت بوده و بر روی تعداد اندکی از بیماران مورد آزمایش قرار گرفته است که تاکنون نتایج آن مشخص نشده است.
با اعلام این خبر شایعات زیادی در فضای مجازی مطرح شد به گونه ای که داروخانه های شهرستان آمل که این شربت گیاهی مورد اشاره در آن بر روی تعدادی از بیماران آزمایش شد، آماج تردد مردم و مسافران از اقصی نقاط ایران برای تهیه این شربت قرار گرفت و قیمت های کذایی چندین میلیون نیز برای فروش آن و مطرح شد.
براساس اعلام دو دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل هم اکنون حدود یک هزار و 800 بیمار کرونایی در بیمارستان های این دو دانشگاه تحت درمان قرار دارند و حدود ۷۰ درصد از تخت های بیمارستانی اختصاصی به این بیماران نیز پر شد و اکثر بیمارستان های استان که پیش از این به درمان سایر بیماران غیر کرونایی اشتغال داشتند، این روزها به مروز برای تخلیه و یا عدم پذیرش بیماران غیر ضرور قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار