کد خبر: ۸۷۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 19 July 2020

 

مقامات فرانسه‌ از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در کلیسای جامع نانت این کشور خبر دادند که منجر به خرد شدن شیشه‌های رنگی و تخریب سالن اصلی این کلیسای قرن پانزدهمی شده است.

به گزارش ایسنا، دادستان نانت اعلام کرده سه آتش‌سوزی مجزا در بخش‌های مختلف این کلیسا به وقوع پیوسته است. 

به گفته مقامات، این آتش‌سوزی‌ها احتمالا عمدی بوده و پرونده‌ای برای این عمل مجرمانه گشوده شده است. مقامات از دادن جزییات بیشتر در ارتباط با این پرونده خودداری کرده‌اند.

این آتش‌سوزی صبح امروز (شنبه) به وقت محلی رخ داده و ده‌ها آتش‌نشان طی عملیات چندین ساعته آن را مهار کرده‌اند. با وجود اطفای حریق ستون‌های بزرگ دود همچنان از داخل ساختمان کلیسا خارج می‌شود.

به گفته مقامات هنوز ۱۰۴ آتش‌نشان دیگر در محل حادثه حضور دارند تا از خاموش شدن کامل حریق اطمینان حاصل کنند.

این آتش‌سوزی تقریباً بیش از یک سال پس از آتش‌سوزی بزرگ در کلیسای جامع نوتردام در پاریس رخ داده است که ویرانی‌های عظیمی در آن بر جای گذاشته بود. 

این آتش‌سوزی پشت سالن اصلی کلیسای جامع نانت رخ داده و سالن اصلی را تخریب کرده است. همچنین پنجره‌های رنگی این کلیسا منفجر و خرد شده‌اند.

با این میزان، خسارات وارده کمتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، برآورد شده و اتفاقی که برای کلیسای نوتردام افتاد در کلیسای جامع نانت به وقوع نپیوسته است.

این نخستین باری نبود که آتش‌سوزی به این کلیسای جامع آسیب رسانده است.

بخشی از آن در طول جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ میلادی پس از بمباران متفقین نابود شد. در سال ۱۹۷۲ میلادی نیز آتش‌سوزی سقف آن را کاملاً تخریب کرد. سرانجام ۱۳ سال بعد ساختاری بتونی جایگزین سقف چوبی قدیمی شد. 

بنا بر گزارش فرانس ۲۴، در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز یک آتش‌سوزی که به نظر می‌رسید در اثر عملیات نوسازی ایجاد شده بود، بخش عمده سقف کلیسای دیگری را در شهر نانت فرانسه تخریب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار