کد خبر: ۸۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 02 September 2015
استاد حوزه و دانشگاه گفت: پشتوانه اصلی ترویج فرهنگ تشیع خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در مراسم بزرگداشت شهید قلی‌پور و عملیات کربلا 2 که در مزار شهدای رشت برگزار شده بود، اظهار داشت: اگر آمدید تا در خطی که امام ایجاد کرده است حرکت کنید، آمدن شما بسیار قیمت دارد.

وی افزود: شهدا کسانی بودند که در مکتب حضرت امام خمینی(ره) معادلات عالم را برهم زدند و هر کدام از این شهدا دایرة‌المعارف عظمت و کرامت هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر بخواهیم در رأس قله شهید قلی پور را به نظاره بنشینیم تصریح کرد: تمام هم‌رزمان ایشان می‌دانند که در مبارزات مختلف چه در جنگ مستقیم بر جبهه‌های حق علیه باطل و چه در جنگ‌های چریکی و نامنظم ایشان ابداع تاکتیک‌ها و برنامه‌هایی داشتند که جز الهامات غیبی چیزی نبوده است.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی بیان کرد: این افراد را باید به‌عنوان سرمایه انسانی نگاه کرد، آن‌ها کسانی بودند که از ناحیه خدا و اولیاء خدا ملهم بودند افرادی مانند شهید برونسی‌ها که ملهم از حضرت فاطمه صدیقه (س)  بودند و اگر صفت الهی شهید بر شهدا مستقر شد کسانی بودند که در عالم ماده حقیقت شهود را برای ما به نمایش گذاشتند.

وی افزود: روزی تشیع در نجف و قم انحصار داشت و آثار و برکات شهدا فقط در این محدوده بود اما به برکت شهدا که هستی خود را برای عزت شیعه قرار دادند کار به‌جایی رسیده است که شهدا کلمه طیبه «علی» (ع) را جهانی کردند و این عزتی را که می‌بینید پشتوانه اصلی آن خون شهدا است.

استادحوزه و دانشگاه تصریح کرد: چیزی که پشتوانه مکتب آزادی‌خواهان شده شهدا و فدائیان سیدالشهدا هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار