کد خبر: ۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 28 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از سولدوز خبر، کاظم مرتاض مدیرعامل شرکت آذرباطری ارومیه با بیان اینکه سرمایه گذاری یک امر زنجیروار است و نباید نگاهی محدود در این رابطه داشت، افزود: متاسفانه همیشه با توجه به نیازهای استانی و منطقه ای به دنبال صنعت خاصی رفتیم؛ ما باید به فکر اشتغال پایدار باشیم ولی این اشتغال پایدار نباید در چهارچوب استانی خلاصه شود.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه، همزیستی اقتصادی و صنعتی در ایران وجود ندارد، گفت: آفت عدم رقابت با رقبای خارجی به واحدهای اقتصادی استان ریشه افکنده است. تجار داخلی نباید نگاهی رقیب گونه و تخریبی نسبت به هم داشته باشند؛ متاسفانه هم اکنون وضعیت به گونه ای شده که تجار به حذف رقبای داخلی خود خوشحال می شوند؛ نباید از جمع گرایی فاصله گرفت که در این راستا با فرد گرایی نیز نمی شود به جایی رسید.

وی همچنین با انتقاد از عدم استفاده از نخبگان و فعالین اقتصادی در تنظیم آمایش سرزمینی، تصریح کرد: متاسفانه استفاده مناسبی از فعالین اقتصادی استان در بخش برنامه ریزی های اقتصادی انجام نمی شود؛ باید از شرایط اقتصادی که در گذشته بر استان حاکم بود، درس گرفت و در راستای توسعه اقتصادی قدم برداشت.

مرتاض عدم وجود تشکل های توانمند را دخیل در وضعیت اقتصادی نامناسب فعلی دانست، اذعان کرد: به طور مثال با توجه به وضعیت جغرافیایی آذربایجان غربی، تولید کنندگان استانی زیر بار فشار قاچاق کالا رنج می برند که این امر با حضور تشکل های توانمند اقتصادی می توانست به یک فرصت بی نظیر تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت آذرباطری ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حلقه مفقودی ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: لازمه موفقیت در بخش صنعت، پرورش نیروی کار متخصص است و این امر جز با ایجاد ارتباط تنگاتنگ ما بین دانشگاه و صنعت امکان پذیر نیست؛ به علت عدم وجود زیر ساخت های مناسب، سیستم آموزشی در دانشگاه ها در حد تئوری مانده و نمی تواند تاثییر قابل قبولی در توسعه صنعت به صورت عملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه داران آذربایجان غربی باور کافی بر دانش ندارند، اذعان کرد: آموزش یک نیروی متخصص برای سرمایه دار باید مهمتر از تولید یک محصول باشد؛ تخصص گرایی باید مد نظر قرار گیرد چرا که حرکت های مداوم اقتصادی نیازمند حرکت علمی پایدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار