رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری باندی به جرم کلاهبرداری پیامکی و سرقت اینترنتی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 01 September 2015
به گزارش تابناک به نقل ازهراز نو سرهنگ دوم حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام نمود: در پی مراجعه زنی به پلیس فتا استان مازندران و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق شماره خط ایرانسل با ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدن در طرح همراه اول به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال به تلفن همراه بنده ارسال و سپس مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب، رمز دوم حساب بانکی مرا فعال و مبلغ ۹۷۴۰۰۰۰۰ ریال وجه نقد از حساب بنده سرقت کرده که به همین منظور تقاضای رسیدگی به پرونده را نموده است.
سرهنگ محمدنژاد در ادامه افزودند : پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهمین علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از ده ها نفر با همین روش و شگرد نموده اند به همین منظور با تحقیقات تکمیلی و فنی به عمل آمده اعضای این باند در شهر ری استان تهران شناسایی گردید.
محمدنژاد در ادامه افزود : پس از شناسایی متهمین، کارآگاهان با هماهنگی مقام محترم قضایی متهمین یاد شده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل و متهمین در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی اعلام نمودند: با همدستی فردی که محکوم به قتل عمد بوده و درحال حاضر در زندان در حال تحمل کیفر می باشد طی تماس با صنوف مختلف اعم از آژانس ها و …. درخواست سفارش داده و سپس از آنان سرقت و کلاهبرداری می نمودند.
سرهنگ محمدنژاد خاطرنشان کرد : بنا براعترافات انجام شده، متهمان با شگردهای مختلفی از جمله ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در طرح همراه اول و سفر عتبات عالیات به اشخاص مختلف جهت واریز وجه، بدوا شماره کارت مالباختگان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز شدن وجه به حسابشان و دریافت موجودی، مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب آنان را فعال و یا با فریب آنها، وجوه را از حسابشان سرقت و پس از چندین انتقال، سرانجام به حساب های جعلی در اختیار خودشان واریز کرده و سپس از طریق دستگاه های خودپرداز و POS فروشگاه های مختلف، اقدام به نقد کردن وجوه مسروقه می نمودند.

 

وی عنوان داشت: در ادامه کارشناسان این پلیس با اخذ نیابت قضائی به زندان مذکور عزیمت نموده و در تحقیقات بعمل آمده از متهم محکوم به قتل، ضمن اقرار به بزه انتسابی به چندین فقره سرقت و کلاهبرداری اینترنتی از افراد به هویت های مختلف در استان های گیلان، اصفهان، گلستان، البرز، تهران و… اقرار نموده اند. که روند رسیدگی و شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد. پس از اقاریر صورت گرفته، سرانجام متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل گردیدند .
رئیس پلیس استان مازندران در خاتمه به شهروندان استان هشدار داد:
– برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری شما جلوی دستگاه عابر بانک نمی باشد.
– برای انتقال وجه به حساب شما فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV2 ، تاریخ انقضاء و …) نمی باشد.
– پیامک هایی که ارسال اطلاعات بانکی شما نظیر رمز دوم عابر بانک را با عناوین و شگردهایی مانند برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها درخواست می کنند، به قصد کلاهبرداری از شما می باشد،هرگز به این پیامک ها اعتماد نکنید.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار