مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در دو سال گذشته هلال احمر استان در ۹۱۸ حادثه امداد رسانی کرده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 31 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام غیبی پیش از ظهر دوشنبه در تشریح اقدامات این نهاد اجرایی در طول فعالیت دولت یازدهم تصریح کرد: در این حوادث به ۴۹ هزار و ۶۱۶ حادثه دیده امداد رسانی شده است.

وی به برگزاری هزار و ۲۳۴ مانور تخصصی امداد و نجات اشاره کرد و متذکر شد: با هدف به روز رسانی آمادگی نیروهای امدادی طی سال های ۹۲ و ۹۳، ۶۸ دوره تخصصی امداد و نجات نیز در استان برگزار شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با یادآوری اعزام ۹۶ کاروان نیکوکاری با هزار و ۲۶ عضو به مناطق محروم ادامه داد: هلال احمر کمک های حمایتی خود را با هدفی تسلی آلام بشری و برای گروه های مختلف آسیب دیده و یا در معرض آسیب اجرا می کند.

غیبی با اشاره به اجرای ۲۱ پروژه حمایتی در مناطق محروم و روستایی افزود: با ارائه ۵۰ فراخوان جهت جلب مشارکت های مردمی طرح های متعدد حمایتی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در دو سال اخیر طرح های حمایتی از جمله همای رحمت ۱۴ هزار و ۴۰ نفر، فرشتگان رحمت پنج هزار و ۵۰۰ نفر، داوطلبان عاشورایی ۸۰ هزار نفر، طرح ملی نیابت و بهره وری ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر و طرح ایمنی و سلاکت ۱۳۷ هزار و ۸۸۶ نفر را تحت پوشش خود داشته است.

توجه به آموزش گروه های مختلف جامعه هدف

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به ضرورت تداوم عضو گیری از گروه های مختلف جامعه هدف اشاره کرد و افزود: در این راستا ۱۲۸ کانون جوانان، طلاب، دانشجویی و غنچه های هلال فعال شده اند و تاکنون ۲۴ هزار و ۱۳۰ نفر عضو پذیرفته اند.

غیبی با بیان اینکه برای آموزش گروه های مختلف عضو دوره هایی برگزار شده است، بیان داشت: ۷۹۶ دوره آموزش امداد و پایه های داوطلبی برگزار شد.

وی با یادآوری برگزاری ۷۴ دوره آموزشی ورزشی اشاره کرد: در این مدت ۶۱ همایش و جشنواره علمی ورزشی نیز برگزار شده است.

وی بیان داشت: در قالب طرح دادرس نیز که در نظر دارد دانش آموزان را برای شرایط بحرانی آماده کند سه هزار و ۲۴ نفر در ۲۱۶ مدرسه آموزش دیده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان برگزاری ۵۶۲ دوره مهارت آموزشی، ۲۰۶ برنامه مذهبی و ۱۲۷ اردوی نشاط و پویایی را از دیگر اقدامات انجام شده خواند و بیان داشت: در عین حال ۱۱۵ دوره آموزشی نیز در این مدت زمان برگزار شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار