در نامه ای خطاب به «جئوفری برمن»؛
دادستان کل آمریکا روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که وی از رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا دادستان بخش جنوبی نیویورک را از مقام خود «عزل کند» و او «نیز چنین کرده است».
کد خبر: ۸۶۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 21 June 2020

 

 

ویلیام بار: ترامپ دادستان منهتن را اخراج کرد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از اسپوتنیک، در حالی که «جئوفری برمن» دادستان آمریکا برای بخش جنوبی نیویورک (مَنهَتَن) اعلام کرد که قصدی برای برکناری از سمت خود ندارد، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد که از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا جئوفری برمن را از سمت خود عزل کند و ترامپ نیز «چنین کرده است».

ویلیام بار با «نمایش عمومی» خواندن اقدامات برمن بجای «خدمت عمومی»، گفت که «آئودری استراوس» جانشین وی خواهد شد.

بار همچنین ابراز امیدواری کرد که برمن برای تسهیل روند جانشینی خود همکاری کند و اینکه رفتن وی از دفتر دادستانی منهتن دوستانه خواهد بود.

گفتنی است که جئوفری برمن دادستان بخش جنوبی نیویورک (منهتن) مشغول تحقیق در مورد افراد نزدیک به «ترامپ» از جمله «رودی جولیانی» بوده که دادستان کل آمریکا خبر استعفای وی را منتشر می‌کند، اما این دادستان اعلام کرده که استعفا نداده و به کار خود ادامه می‌دهد.

انتصاب برمن به دادستانی منهتن از سوی یک قاضی صورت گرفته و در مورد اینکه وزیر دادگستری اختیار برکناری او را دارد یا نه ابهام‌هایی مطرح است.

منبع : مهر

برچسب ها: ترامپ ، دادستان ، امریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار