مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان:
تابناک: مدیرعامل اتحادیه و شرکت تعاونی صنایع لبنی استان اصفهان گفت: کارخانجات لنبی با افزایش قیمت موافق نیستند زیرا در این شرایط که قدرت خرید مردم پایین است و مصرف سرانه لبنیات کاهش داشته، افزایش قیمت مجدد لبنیات می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
کد خبر: ۸۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 31 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، هومان امیری با اشاره به وضعیت صنایع لبنی اظهار کرد: دولت نقش مهمی در تصویب قیمت‌ها دارد و به خوبی می‌تواند در این زمینه فعالیت کند.

وی ادامه داد: اگر بحث افزایش قیمت محصولات لبنی به میان آمده، نمی‌توان این افزایش قیمت را غیر منطقی و بی‌اساس دانست زیرا هزینه‌های جاری کارخانجات نیز هماهنگ با نرخ تورم افزایش داشته است.

مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان تصریح کرد: سرانه مصرف شیر در سال 84 بر اساس تحقیقات انجام شده حدود 84 کیلوگرم به ازای هر نفر بود این در حالی است که این رقم در سال 92 به حدود 65 کیلوگرم برای هر نفر رسید و این در حالی است که طبق برنامه‌ توسعه کشور باید با گذشت زمان با افزایش سرانه لبنیات روبرو می‌شدیم در صورتی که خلاف آن رخ داده است.

وی در ارتباط با دلایل کاهش سرانه مصرف لبنیات در چند سال اخیر عنوان کرد: گرانی لبنیات و تورم از مهم‌ترین دلایل کاهش مصرف لبنیات در میان مردم است.

امیری بیان کرد: در سال92- 93 دولت با پرداخت حدود یک هزار میلیارد تومان یارانه به دام‌داران سعی در تثبیت بازار لبنیات داشته و تا حدودی به این موضوع کمک کرده است.

وی گفت: متاسفانه کارخانجات صنایع لبنی با مشکلاتی مواجه هستند که یکی از مهم‌ترین مشکلات آنها را می‌توان عدم استقبال مردم و فروش نرفتن تولیدات آنها دانست.

مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات در این شرایط به نفع کارخانجات صنایع لبنی نیست، تاکید کرد: کارخانجات نیز با افزایش قیمت موافق نیستند زیرا در این شرایط که قدرت خرید مردم پایین است و مصرف سرانه لبنیات کاهش داشته است، افزایش قیمت مجدد لبنیات می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار