کد خبر: ۸۶۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 13 June 2020
 

با توجه به مصوبات سی و چهارمین جلسه ستاد مدیریت کرونا و تصویب آغاز بکار فعالیت تورهای گردشگری داخلی، فعالیت این تورها از امروز شنبه ۲۴ خرداد ماه آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آذرپور، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: آغاز به کار تورهای گردشگری داخلی باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده باشد.

او همچنین  از شناسایی و برخورد با ۱۷ تور گردشگری غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط دفتر بررسی، همکاری و اطلاعات واصله از سوی راهنمایان گردشگری، ۱۷ گروه غیرمجاز برگزار کننده تور که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به برگزاری تورهای گردشگری می‌کردند، شناسایی و برای تشکیل پرونده و برخوردهای لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: این افراد بدون توجه به مقررات و قوانین وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی و تبلیغ تور، اقدام به اجرای تور بدون رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای مصوب معاونت گردشگری می‌کردند که پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

آذرپور گفت : برگزاری و اجرای تور صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی راهنمای مجاز کارت‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند طبق بند ۷ قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: فردی که با ایجاد کانال در فضای مجازی اقدام به فروش غیرقانونی ویزا در گیلان می‌کرد، شناسایی و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

او  افزود: عمده این افراد سودجو پس از اخذ وجه از متقاضیان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند از این رو از مردم می خواهیم فریب کانال‌ها و گروه‌های غیرمجاز را نخورده و برای اخذ ویزا به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار