معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن کریم گفت: بیش از ده هزار تشکل قرآنی در نقاط مختلف شهری و روستایی کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از هشت هزار تشکل در قالب خانه‌های قرآن هستند.
کد خبر: ۸۶۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 13 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام موسی جامعی در جلسه هماهنگی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین با اشاره به ساماندهی جلسات خانگی قرآن کریم با اجرای طرح«نورالثقلین» افزود: تولید محتوای غنی، برگزاری منظم جلسات قرآنی، بهره‌گیری از علمای برجسته قرآنی و اساتید دانشگاه مهمترین رویکرد این طرح است.
وی یادآورشد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، طرح «نورالثقلین» با هدف گسترش جلسات خانگی قرآن به‌صورت یک شبکه تبلیغی و تقویت تبلیغ مردمی در سازمان دارالقرآن الکریم برنامه‌ریزی شده است.
حجت‌الاسلام جامعی در تشریح این طرح افزود: یکی دیگر از اهداف والای طرح «نورالثقلین» تقویت انس با قرآن کریم در جامعه است، در این طرح، امام جماعت هر مسجد با گروهی از قاریان و حافظان به صورت هفتگی در خانه‌ها و محلات، جلسات خانگی قرآن تشکیل می‌دهند.
وی در ادامه به ویژگی‌های این طرح اشاره کرد وگفت: خانواده محور، خودجوش و مردم نهاد بودن از ویژگی‌های اصلی این طرح است.
معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن کریم کشور افزود: بیش از ۱۰ هزار تشکل قرآنی در نقاط مختلف شهری و روستایی کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از هشت هزار تشکل در قالب خانه‌های قرآن و باقی آنان در حوزه آموزشگاه‌ها و مؤسسات مرتبط با کتاب وحی فعالیت می‌کنند.
وی اظهارداشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ والای قرآنی در کشور است و سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب وحی در جامعه حرکت می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم گفت: ۱۷۲خانه قرآنی در استان مرکزی مشغول فعالیت هستند اما در ایام شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های خود را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.
حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: استان مرکزی در راستای فعالیت‌های قرآنی استعدادهای بسیار ارزشمندی دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدمی رود در زمینه تربیت حفاظ و قاری و مدرس قرآنی گام های مؤثری در گام دوم انقلاب برداریم.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه همدلی و تعامل خوبی بین دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی در استان مرکزی حکم فرماست ادامه داد: ضرورت دارد مسئولان در سطح کشور ستاد فرماندهی و راهبری قرآنی تشکیل دهند تا خروجی کار در جامعه به شکل محسوسی برای مردم ایران اسلامی ملموس باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در همه عرصه‌ها برای خدمت به مردم در زمینه‌های قرآنی آمادگی کامل را دارد.
وی گفت: برای پیشرفت و توسعه فعالیت‌های قرآنی نباید فقط به بودجه‌های پیش بینی شده بسنده کرد بلکه با دعوت از خیران می‌توانیم برای رشد و تعالی فرهنگ قرآنی گام های مؤثری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار