استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : اینگونه که من داد و فریاد می زنم برای گروه های پر خطر است و گوشزد کردن خطری است که هر خانواده ای را می تواند تهدید کند .
کد خبر: ۸۶۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 12 June 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه بویراحمد گفت: بهترین نمونه گیری از آن استان ما بوده و در شاخص ابتلا هم میانگین استان ما 8 نفر بوده و نصف افراد کشور ابتلا داشته‌ایم.
وی گفت: موفقیت علوم پزشکی ما کم نظیر بوده به طوری که در بحث غربالگری  توانسته در 3 مرحله انجام دهد و یک مرحله آن در کشور ممتاز شده است که باید از همه ارکان علوم پزشکی قدردانی کرد.
کلانتری افزود : با وجود عملکرد خوب استان در مقابله با کرونا ، متاسفانه برخی مطالبی خلاف واقع منتشر می کنند و گویا اصلا متوجه شرایط این بیماری در ایران و جهان نیستند و به عنوان نمونه یک سایت به گونه ای مطلب زده بود که انگار شرایط خوزستان را ما داریم !
اگر داد و فریاد می زنم برای کاهش تلفات و هزینه ها است
کلانتری افزود : به نظر می رسد با این وضعیت تعداد زیادی دچار این بیماری شوند اما همه نگرانی و مشکل ما برای افراد در معرض خطر است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : اینگونه که من داد و فریاد می زنم برای گروه های پر خطر است و گوشزد کردن خطری است که هر خانواده ای را می تواند تهدید کند .
وی افزود : این شیوه مدیریت ما برای کم کردن تلفات و هزینه ها است . با نگاهی به وضعیت استان همجوار ما یعنی خوزستان می بینیم که یک مرتبه ، تلفات و هزینه ها به شدت بالا رفت .
کلانتری ادامه داد : الان خوزستان با همه تلاش های زیادی که مسئولین این استان انجام می دهند اما به دلیل رعایت نکردن مردم ، هزینه هایشان بالا رفته است ما می خواهیم در کهگیلویه و بویراحمد ، هزینه ها بالا نرود و به دنبال این هستیم که دچار بحران پیش بینی نشده نشویم که امکاناتمان جوابگو نباشد.
وی افزود : برای انجام دادن این اقدامات به کسی مدال نمی دهند ضمن این که کسی را هم توبیخ نمی کنند بلکه بحث حفظ جان مردم است و پایین اوردن هزینه ها است .
وی گفت : مهمترین اقدام پیشگیری است و نباید در مراسماتی که تجمع زیاد است مانند تشییع جنازه ای که ازدحام مردم سینه به سینه است یا عروسی ها برویم.
این مسوول گفت: مردم در تجمعات و ازدحام‌ها نروند . مردم کم صبر و کم حوصله شده اند اما نباید به خاطر کم حوصلگی به استقبال مرگ بروند.
وی افزود: هر چند مردم بی‌حوصله شده اند اما مهم این است که بی حوصلگی مردم را به استقبال بیماری و مرگ نبرد بیماری جهانی است و دنیا را در بر گرفته تلاش کنیم هزینه‌ها را کاهش دهیم.
کسی روانی نیست که متخلفین را جریمه می کند
استاندار با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها هم گفت: ادارات و نهادهای دولتی تاکنون 90 درصد و اصناف و بازاریان 40 درصد رعایت دستورالعمل داشته‌اند.
وی گفت: رعایت فاصله اجتماعی مثل زدن ماسک در صنوف مهم است و خطر را باید بیشتر احساس کنند.
کلانتری با انتقاد از برخی رفتارهای پرخطر افزود : دکتر با رعایت پروتکل های بهداشتی برای 20 نفر طی 4 ساعت نوبت زده اما می بینیم همه 20 نفر از لحظف شروع به کار دکتر در مطب حضور دارند در حالی که بیاد این بیماران به نوبت و سر ساعت نوبت دهی شده حاضر شوند .
وی گفت : نود درصد ادارات در رعایت پروتکل ها درست عمل کرده اند ، بانک ها هم خوب عمل کرده اند و از ازدحام جمعیت جلوگیری می کنند اما متاسفانه بازاریان که ابتدا خوب عمل کردند در ادامه رعایت پروتکل ها را بسیار کم کرده اند!
وی با اشاره به برخورد با صنوفی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند اظهار داشت : کسی که بیمار روانی ندارد بازاریان را جربمه کند بلکه هدف ، لزوم توجه به یک مشکل مهم است که در ای زمینه چاره ای جز برخورد با صنوف متخلف نیست .
دستورالعمل هایی برای 3 روز اخر هفته
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در ادامه گفت : ما تابع دستورالعمل های سناد ملی مقابله با کرونا هستیم و نمی توانیم خودسرانه عمل کنیم اما کنترل های داخلی خود را داریم .
کلانتری با اشاره به گردشگر پذیر بودن برخی شهرستان ها ، افزود : سه روز آخر هفته را باید به شدت مراعات کنیم . آبشار یاسوج نیاز به حساسیت بیشتری دارد . باید آخر هفته به گونه ای عمل شود که هیچگونه چادری و اسکانی نباشد.
این مسوول گفت: تاکنون در مراحل گذشته موفق عمل شده است که باید ادامه داشته باشد لذا برپایی هر گونه چاد در همه جای استان ممنوع است و دستور می‌دهم که در صورت چنین اقدامی برخورد شود.
وی افزود: در تفرج‌گاه‌ها تجمعات ممنوع است کسی با رفت و آمد مشکلی ندارد مشکل تجمع و اسکان است و نباید اجازه دهیم که چنین شود هر چند خیلی اخلاقی باید تذکر داده شود.
استاندار افزود: در استان تدابیری اتخاذ می‌کنیم و به صراحت هم این تدابیر و دستورالعل‌ها را اجرا می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار