کد خبر: ۸۶۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 10 June 2020
 

تابناک/از ابتدای امسال تا کنون ۱۷هزار و ۸۰۲جعبه کرم ابریشم بین نوغانداران استان‌های خراسان توزیع شده است.

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استان های خراسان با اشاره به افزایش ۲۵ توزیع بیش از ۱۷ هزار جعبه تخم ابریشمدرصدی توزیع تخم ابریشم نسبت به سال گذشته گفت: شرایط مناسب آب و هوایی باعث شد تا تولید امسال روند بسیار مطلوبی را بهمراه داشته باشد و پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰تن پیله تر کرم ابریشم در این سه استان برداشت شود.
 
فرید سرجمعی با اشاره به شرایط خرید پیله تولیدی نوغانداران افزود: شرایط بازار آزاد به گونه ای است که علی رغم اعلام قیمت خرید تضمینی پیله توسط دولت به ازای هر کیلو ۳۳هزار تومان با ورود بخش خصوصی به بازار در حال حاضر پیله های تولیدی از قرار هر کیلو ۷۰تا۸۰ هزار تومان بسته به کیفیت پیله خریداری می شود.
 
وی اظهار کرد: هم اکنون همه پیله های تولیدی برای تبدیل به نخ ابریشم روانه کارگاههای ابریشم کشی در بایگ شده و پیش بینی می شود حدود ۱۰۰تن نخ ابریشم از پیله های تولیدی خراسان استحصال شود.
 
در سال های گذشته پیله تولیدی نوغانداران ایران در هزار و 200کارگاه سنتی ابریشم کشی بایگ تربت حیدریه و چهار کارخانه صنعتی استانهای گیلان و خراسان رضوی به نخ ابریشم تبدیل می شد که اکنون کارخانه های صنعتی فعال نیستند و از هزار و 200کارگاه سنتی ابریشم کشی در بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه نیز 300تا400 کارگاه فعال است.
خراسان رضوی بعد از استان گیلان دومین تولیدکننده پیله کرم ابریشم در کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار