معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی البرز به صادرات چمدانی بیش از 90 درصد آثار هنرمندان استان اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه البرز فاقد نمایشگاه دائمی صنایع دستی است، غالب هنرمندان برای فروش تولیدات خود با محدودیت های جدی مواجه هستند.
کد خبر: ۸۶۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 09 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی عبادی با اشاره به اینکه فقدان نمایشگاه در البرز، علاقه مندان به این صنایع دستی را برای خرید این محصولات تولیدی با مشکل روبرو کرده است، گفت: تا کنون صنایع دستی که ویژه استان ما باشد شناسایی نشده است و از 295 رشته مصوب حوزه صنایع دستی، 70 رشته در البرز فعال است.

 وی با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی های انجام شده، تنها یک طرح خاص گلیم در طالقان بومی استان است، اظهار داشت: طی یک ماه و نیم آینده یک نمایشگاه صنایع دستی در طبقه همکف اداره کل میراث فرهنگی البرز برگزار می شود اما همزمان به دنبال تملیک زمین برای برپائی نمایشگاه دائمی هستیم.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی البرز در خاتمه با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی کرج، تصریح کرد: این نمایشگاه از 19 خرداد آغاز شده و تا 25 خرداد ادامه دارد، همچنین آثار دستی رشته های گلیم، سفال، معرق و ... در قالب 26 حجره و با حضور 60 هنرمند در معرض دید عموم قرار می گیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار