کد خبر: ۸۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 30 August 2015

به گزارش "تابناک یزد"، شبکه مستند سیما به مناسبت هفته دولت برنامه‌ای را با عنوان یک روز، یک وزیر بر روی آنتن خود برد که در این برنامه یک روز کاری دستگاه دیپلماسی کشور به نمایش گذاشته شد.

 این روز کار ی مصادف بود با روز یک شنبه که وزیر امور خارجه در ابتدا در مراسم ختم برادر قائم‌مقام خود (سرمدی) شرکت کرد و سپس در دانشگاه علامه برای شرکت و سخنرانی در نشست توافق هسته‌ای و علوم سیاسی که به همت سه دانشگاه اصلی تهران برگزار شده بود حضور پیدا کرد و در بعدازظهر پس از شرکت در جلسات کاری وزارتخانه به قول خودش برای زدن کارت حضور و غیبت نکردن به جلسه هیأت دولت رفت و در نهایت با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در مراسم بازگشایی مجدد سفارتخانه این کشور در تهران، به ایران سفر کرده بود دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

او در مصاحبه با مجری این برنامه با اشاره به وضعیت خانواده‌اش گفت: پدرم اصفهانی بود و دو سال قبل از تولد من به تهران آمد. مادرم تهرانی بود. ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ایده و یا مطلبی دارید که بخواهید از طریق این برنامه بیان کنید و آقای رئیس جمهور آن را انجام دهد، خاطرنشان کرد: ایشان همیشه به من لطف داشتند و معمولاً حرف بنده در حوزه سیاست خارجی را خیلی بر زمین نگذاشتند.

اما من یک مشکل دارم و آن هم مربوط به همکاران در وزارت امور خارجه است. کارمندان این وزارتخانه افرادی سختکوش و زحمتکش هستند ولی متأسفانه برخلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند کارمندان این وزارتخانه وضعشان خیلی خوب است آنها از شرایط مناسبی برخوردار نیستند.رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: شاید بتوان گفت یکی از کمترین امکانات در کشور را کارمندان دستگاه دیپلماسی دارند.

 لذا تقاضای من از همه دوستان این است که با یک عینک دیگری به وزارت خارجه و کارمندان این دستگاه نگاه کنند. ما همکاران خیلی سختکوشی در این وزارتخانه داریم اما علیرغم این تلاش‌ها در مقابل از امکانات بسیار کمی برخوردار هستند.

 البته ما این را درک می‌کنیم که دولت با مسئولیت‌های زیادی روبروست اما این تقاضا را داریم که نسبت به دوستانی که در وزارت امور خارجه کار می‌کنند با نگاه جدیدی مبتنی بر واقعیت‌های دستگاه خارجی مواجه شوند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار