کد خبر: ۸۵۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 17 May 2020
 
در جریان مبارزه با ویروس منحوس کرونا تعدادی از خادمین بهداشت و درمان استان جان خودشان را از دست دادند.
 
نحوه خدمات رسانی به خانواده شهدای عرصه سلامت در حال بررسی است
 
 
به گزارش ایثار گیلان و به نقل از پایگاه خبری پویشگران گیل، عبدالله پاکاری در پانزدهین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثاروشهادت استان گیلان،ضمن قدردانی از کادر درمانی استان که بدون چشمداشت وارد عرصه دفاع از سلامت مردم شدند، اظهار کرد:در جریان مبارزه با ویروس منحوس کرونا تعدادی از خادمین بهداشت و درمان استان جان خودشان را از دست دادند.
پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب،جان باختگان عرصه سلامت را در ردیف شهدا قرار دادند،گفت:عنوان «شهید خدمت» یک افتخار است که نصیب این شهدا و خانواده های معزز آنان شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، حماسه آفرینی های مردم در بحران کرونا را نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد:روزهای کرونایی تجلی جلوه های واقعی ایثار و از خود گذشتگی است و شهدای عرصه سلامت مصادیق عینی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و روزهای دفاع مقدس برای ما تکرار شده است.
پاکاری، با بیان اینکه شهدای خدمت به مفهوم ایثار اجتماعی معنای تازه بخشیدند،گفت: امروز یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و رشادت ها و ایثارگری های آن دوران یادآوری می شود.
همچنین نحوه خدمت رسانی به خانواده های شهدای خدمت عرصه سلامت در حال بررسی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به درگذشت تعدادی از والدین شهدا و جانبازان در ایام کرونایی، تصریح کرد: شیوع کرونا موجب شد بسیاری از یادواره ها و ویژه برنامه های بنیاد شهید در اسفندماه و لحظه تحویل سال به صورت مجازی و از طریق صدا و سیما پخش شود. در این راستا در صورت تداوم وضعیت کرونایی، برنامه های خوبی برای سالگرد شهادت آیت الله احسانبخش، ارتحال امام و 15 خرداد داریم.
این مقام مسئول، از توزیع 2500 بسته بهداشتی بین ایثارگران و 20 کپسول اکسیژن بین جانبازان شیمیایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و یادآور شد: والدین شهدا و جانبازان 70 درصد و شیمیایی اولوین بنیاد در توزیع این بسته ها بودند.
وی با بیان اینکه تابلوهای ورودی شهرها باید نشانی از فرهنگ ایثار و شهادت مردمان گیلان داشته باشد، یادآور شد: به کارگیری مضامین ایثار و شهادت در المان های شهری و ورودی ها به ترویج و اشاعه این فرهنگ ناب کمک می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار