عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سکوهای استقرار شهروندان در این پارک گفت: این سکوها برای مواقع بحران در شهر تهران طراحی و پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ 27 February 2015
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین ویژگی های پارک طبیعت در منطقه 21 تهران وجود 360 گونه گیاه دارویی است.

به گزارش ایرنا، احمد مسجد جامعی روز جمعه در چهلمین برنامه تهرانگردی با اشاره به آغازعملیات عمرانی فاز دوم پارک طبیعت که اختصاص به گیاهان دارویی دارد، افزود: وجود 360 گونه گیاه دارویی در این بخش از پارک طبیعت ضمن ارتقا سطح آگاهی و آشنایی شهروندان با خواص درمانی گیاه های دارویی زمینه ترویج فرهنگ آموزش خواص گیاهان در خانواده ها را بیش از گذشته فراهم می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه پارک طبیعت پیش از این زمین کشاورزی بود با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی از 2 سال پیش با مساحت 68 هکتار به بوستانی فرا منطقه ای تبدیل شده است. 

وی با بیان اینکه این بوستان در معرض تعرض ساخت و ساز قرار داشت، تصریح کرد: بوستان طبیعت به دلیل مجاورت بزرگراه فتح می تواند از نظر محیط زیستی برای تلطیف هوا تهران نیز بسیار مفید باشد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سکوهای استقرار شهروندان در این پارک گفت: این سکوها برای مواقع بحران در شهر تهران طراحی و پیش بینی شده است.

مسجد جامعی در ادامه از قلعه چیتگر که در سال 1297 ساخته شده و مربوط به زندگی ارباب رعیتی کشاورزان بوده بازدید کرد و افزود: این قلعه از نوع معماری درون گرا است و با برنامه ریزی های انجام شده احیای باغ های منطقه چیتگر در دستور کاری قرار دارد. 

مسجد جامعی همچنین با حضور در گلزار شهدای منطقه 21 ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با نثار گل یاد آنان را گرامی داشت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار