کد خبر: ۸۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 29 August 2015

 متاسفانه ریاست هیات شنای استان شاید تمایلی به حضور افراد صاحب‌نظر برای توسعه این ورزش ندارند که به دلایل نامعلوم از اعزام تیم جلوگیری می‌کنند!

رسول میرزایی مربی توانمند و برجسته شیرجه که از چندی قبل فعالیت خود را در گیلان در استخر فرهنگی – ورزشی روح‌بخش آغاز و در جهت رشد استعدادهای این رشته ورزشی در استان توانست به موفقیت دست یابد می‌گوید: آنچه که می‌تواند زمینه سوال را از هیات شنا فراهم کند این است که چرا کسانی که بدون منافع مالی و صرفا در جهت کمک به ورزش استان پا به عرصه می‌نهند، توانایی بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی را ندارند؟

یادداشتی که در سطور ذیل می‌خوانید بخشی از گله‌مندی‌های رسول میرزایی از مربیان سرشناس و برجسته شیرجه کشور است که در روزنامه گیلان امروز منتشر شده است.

گفتنی است این یادداشت به دنبال نامه رییس هیات شنای گیلان به رسول میرزایی در ترایخ ۲۹/۴/۹۴ که در سربرگ هیات شنا به صورت دست‌نویس و بدون شماره نامه و عدم رعایت تشریفات اداری داده شده که درخواست اعزام تیم شیرجه به مسابقات قهرمانی کشور را کرده بود؛ و در آن اعلام کرده که هیات شنای گیلان به دلیل عدم شناخت ایشان (رسول میرزایی) به عنوان موسس و سرمربی تیم شیرجه، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اعزام تیم از طریق بخش خصوصی را ندارد.

باز هم عدم مدیریت و ناآشنایی رییس هیات شنای استان از دستورالعمل اجرایی هیات شنا موجب شد تنها تیم شیرجه استان به مسابقات قهرمانی کشوری اعزام نشود.»

رسول میرزایی با اعلام مطلب فوق و با اشاره به بخشنامه‌ای که فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور در تاریخ ۲۹/۴/۹۴ در سایت خود مبنی بر برگزاری مسابقات شیرجه قهرمان کشوری درج کردند می‌افزاید: اینجانب نامه درخواست اعزام تنها تیم شیرجه در حال تمرین استان را به هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان تسلیم کردم اما ریاست هیات شنای استان به دلایل بسیار غیرموجه از اعزام تیم به این مسابقات جلوگیری کردند.در صورتی که همان‌طور که مسئولین ورزشی و مردم ورزش‌دوست گیلان می‌دانند خیلی از استان‌ها در آرزوی داشتن چنین رشته ورزشی و تیمی هستند که برای استان خود افتخارآفرینی کنند.

این مربی شیرجه در این یادداشت می‌افزاید: متاسفانه ریاست هیات شنای استان شاید تمایلی به حضور افراد صاحب‌نظر برای توسعه این ورزش ندارند که به دلایل نامعلوم از اعزام تیم جلوگیری می‌کنند!

میرزایی با اشاره به پیشینه ورزشی خود در مدت چهار سال اخیر در گیلان می‌افزاید: مدت چهار سال است از شهر خود به گیلان عزیمت کرده‌ام تا با کمک مسئولین ورزشی گیلان این استان را به جمع ده استان فعال در امر ورزش شیرجه ارتقا دهم. با درنظرگرفتن این مهم در تاریخچه ورزشی گیلان تا قبل از ورود اینجانب هیچ فعالیتی در امر شیرجه صورت نگرفته بود.

این مربی توانمند شیرجه استان همچنین به چند دلیل مطرح شده از سوی رییس هیات شنای گیلان پاسخ می‌دهد؛ در عنوان نخست که از سوی رییس هیات آمده بود؛ درج شده: جنابعالی در دو سال اخیر هیچ‌گونه مسئولیتی در هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان نداشته و ندارید، که میرزایی خطاب به وی پاسخ داد: لازم به ذکر است جهت اعلام آمادگی و اعزام هر تیم ورزشی به مسابقات قهرمانی کشور لازم نیست که در هیات شنا و یا هر هیات دیگری سمتی داشت که درخواست اعزام و افتخارآفرینی داد. مسابقات قهرمانی کشوری لیگ نیست که بخش خصوصی در آن دخیل باشد، این از وظایف هیات‌های ورزشی استان است که بعد از اعزام کمیته فنی آن رشته به محل تمرین آن تیم تایید کنید که آن تیم شرایط اعزام دارد یا خیر.

اولا؛ شما اعلام کنید که کمیته فنی و کارشناس رسمی شما در ورزش شیرجه چه شخصی است؟

ثانیا؛ در چه زمانی و چه مکانی در مدت این چهار سال از تمرینات تیم شیرجه بازدید شده است، که شما تشخیص دادید صلاحیت اعزام را نداریم؟

وی در ادامه به عنوان دوم موضوع نامه رییس هیات که آمده بود «چه کسی شما را به عنوان موسس و سرمربی تیم شیرجه منصوب کرده است؟ این امر برای این هیات نامشخص است،‌ اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد:

طی حکمی که شخص جنابعالی قبل از تعطیلی استخر کوثر به اینجانب داده‌اید و تا به امروز هم هیچ‌نامه و یا حکمی جهت برکناری بنده از سمتی که داشته‌ام به دست بنده نرسیده و در هیچ سایت رسمی هم درج نشده است. بنده سمت سرمربی‌گری را تا به امروز (دوم شهریورماه ۹۴ تاریخ تحویل نامه به نشریه) از طرف شخص شما دارم. در مورد موسس شیرجه بنده در استان هم تاریخچه ورزشی استان و فعالیت بنده و .. در این امر حاکم است، نه حکم شما جناب رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان!

این مربی شیرجه بخش خصوصی گیلان در پاسخ به موضوع سوم نامه رییس هیات شنا که: «تیمی که جنابعالی تیم منتخب تلقی می‌کنید در کجا و زیر نظر کدام بخش شنای استان یا شهرستان تمرینات خود را انجام داده یا می‌دهد برای این هیات نامشخص است.»، پاسخ می‌دهد:

من در ابتدا چند سوال مطرح می‌کنم که هم بنده و هم علاقه‌مندان ورزش و مسئولین مشتاق شنیدن جواب از ایشان هستیم؛ اول اینکه قبل از تعطیل‌شدن استخر کوثر رشت ۱۷۰ نفر در این رشته فعالیت داشتند و در حال آموزش بودند، لطفا پاسخ دهید بعد از تعطیلی استخر کوثر کدام مجموعه را به این تیم اختصاص دادید که تیم شیرجه از تمرین در آن استخر سرباز زده باشد؟

نه تنها تیم شیرجه بلکه تیم های شنا و واترپلوی استان هم چندی بلاتکلیف بودند و اگر مساعدت‌های آقای سعید روح‌بخش و پیگیری آقای نوید نیک‌بین و بنده جهت صیانت از این تیم و ورزش نبود شاید در حال حاضر هم بلاتکلیف بودیم.

به گزارش شمال ما: وی در یادداشت خود می‌افزاید: لازم به ذکر است جهت اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات قهرمانی کشوری تا جایی که بنده مطلع هستم پست و سمت در هیات لازم نیست،‌ آمادگی تیم و شخص به تشخیص کمیته فنی آن رشته ورزشی است که در حال حاضر در هیات شنا کمیته فنی فعالیتی ندارد و تمام تصمیمات شخصی گرفته می‌شود.

وی در خاتمه نامه خود خطاب به متولیان ورزش استان از آنان دعوت کرد تا مسیر و راه ورزش حرفه‌ای استان را برای کسانی که علاقه‌مند به رشد و توسعه ورزش هستند همواره کرده تا ورزش قهرمانی استان با افتخارآفرینی زمینه و انگیزه لازم برای استعدادهای جوان را فراهم کند./گیلان امروز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار