نائب رئیس شورای اسلامی استان ایلام : با توجه به نزدیکی آغاز برداشت غلات در سطح استان دهیاران و شوراهای اسلامی به صورت مستمر وضعیت سلامت راننده و همراهان دستگاه‌های کمباین را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا پایش و رصد کنند.
کد خبر: ۸۴۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 11 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ هادی صی هاشمی اظهار داشت : باتوجه به اینکه فصل برداشت غلات ازهم اکنون آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه دارد، بنا به هشدارهای مکرر مسئولان بهداشتی کشور و استان در زمینه لزوم اقدام پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمهیدات لازم در این زمینه با همکاری مسئولان مرتبط، کشاورزان و کمباین‌داران ضرورت دارد.

وی اظهارداشت: همزمان با فصل برداشت کمباین های زیادی از استان های همجوار برای عملیات برداشت محصولات زراعی گندم و جو وارد استان می‌شود که نیاز است مسایل و نکات بهداشتی در حین و ورود و زمان عملیات رعایت شود.

صی هاشمی افزود: با توجه به اینکه هر دستگاه کمباین حداقل سه تاچهار نفر همراه دارد و در طول برداشت بصورت مستقیم در ارتباط با کشاورزان قرار می‌گیرند، باید به همراه وسایل نقلیه حامل سوخت و کامیون‌ها با هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، نماینده جهادکشاورزی ،نماینده شبکه بهداشت ودرمان در مبادی ورودی هر روستا بطور کامل ضدعفونی و صحت و سلامتی افراد همراه از نظر ویروس کرونا بررسی شود و در صورت مشاهده مورد مشکوک بلافاصله به شبکه بهداشت و درمان اطلاع دهند.

وی گفت: هماهنگی لازم برای صدور کارت سلامت از نظر بیماری کرونا انجام شود و تمامی دست‌اندرکاران کمباین در بدو ورود به روستاها، کارت سلامت به همراه داشته باشند و نظارت بر رویت کارت آنان انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی استان ادامه داد: از هرگونه مبادله وجه نقد با کمباین‌داران و کامیون داران خودداری و سعی شود از اسکان آنان در بافت مسکونی روستاها پرهیز شود.

وی گفت : یک نفر نماینده از هر روستا به عنوان رابط کمباین‌داران بارعایت پروتکل های بهداشتی برای ارتباط با شرکت پخش فرآورده های نفتی ، جهادکشاورزی شهرستانها معرفی تا از ازدحام آنان در زمان سوخت گیری و دیگر امورجلوگیری بعمل آید.

وی در پایان از دهیاران و روسای شوراهای اسلامی درخواست کرد اقدام‌های پیشگیرانه در برابر بیماری کرونا طوری به عمل آید که در کار برداشت کشاورزان و تحویل بموقع محصول آنها به مراکز خرید تسهیل صورت گرفته و وقفه‌ای ایجاد نشود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار