از جمله شهرهای باستانی و تاریخی مهم در استان فارس می توان به شهر تاریخی داراب اشاره کرد در روایت های تاریخی متعددی درباره این شهر اطلاعات گردشگری بیان شده است و بسیاری از مورخان درباره این شهر تاریخی تحقیق کرده اند. داریوش دوم که از پادشاهان مهم ایران باستان است این شهر کهن را برپا کرده است طی حفاری های متعددی که بر روی این مناطق انجام شده است آثار تاریخی متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد باز می گردد از این رو جاذبه های تاریخی متعددی که در این منطقه وجود دارد دارای اهمیت و جذابیت بسیار زیادی است. همچنین جاذبه های گردشگری طبیعی در این منطقه نیز بسیار زیبا و تماشایی هستند که می توانید در سفر خود به این شهر از این جاذبه ها نیز دیدن کنید. نام این شهر نیز از قدیم و دوران کهن همین نام بوده است از مهم ترین شهرهای آن نیز می توان به منطقه باستانی دارابگرد اشاره کرد شهری که در فاصله ۶ کیلومتری از داراب واقع شده است این شهر پایتخت رسمی ایران باستان در زمان ساسانیان بوده است و دارای قدمتی بسیار طولانی است.
کد خبر: ۸۴۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 04 May 2020

 آشنایی با دیدنی های داراب:

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:بسیاری از بناهای تاریخی و ارزشمندی که ددر داراب وجود دارند متعلق به دوران ایرانباستان هستند یکی از مهم ترین این بناها آتشکده آذرجو داراب است که در فاصله ۱۰ کیلومتری از این شهر واقع شده است این بنای کهن به شکل چهار طاق است و در گذر زمان نیز تخریب شده است و تنها بخشی از آن باقی مانده است. در ادامه این بخش می توانید با بناهای تاریخی بیشتری از شهر داراب آشنا شوید و بیشتر به قدمت تاریخی این بنای ارزشمند پی ببرید.

یک روستای دیدنی در استان فارس و در نزدیکی داراب که لقب آن سرزمین گل های محمدی می باشد. روستای سردسیر در داراب که در تابستان گردشگران زیادی را در خود جای می دهد. تابستان های این روستا فوق العاده است و از جاذبه های مهم این شهر می باشد. این مکان تفریحی و توریستی دارای درختان سر به فلک کشیده و بسیار قدیمی می باشد که زیبایی بسیار خاصی را به منطقه بخشیده است. اگر قصد سفر به استان فارس و شهر داراب را دارید این روستا طبیعت بکر و بسیار زیبایی دارد که می تواند یک روز زیبا را برای شما مسافران عزیز بسازد. زیبایی خیره کننده این روستا همیشه زبانزد مردم استان فارس بوده و از آن به عنوان یک خلقت بی نظیر یاد می کنند.

مکان های گردشگری داراب

 مسجد جامع داراب:

یکی دیگر از دیدنی های داراب مسجد جامع آن می باشد که از نظر معماری به عنوان یک شاهکار از آن یاد می شود و در قرن ۱۰ هجری قمری ساخته شده است تا به عنوان یک مکان تاریخی در شهر داراب بدرخشد. این مسجد به سبک معماری حکومت سلجوقیان معماری و ساخته شده است و دارای ۴ مناره‌ی کوتاه می باشد که به چهارگوشه ی این مسجد زیبایی خاص و متفاوتی بخشیده است. این مکان تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و به عنوان یک نماد مهم در شهر داراب واقع شده است.

مسجد جامع داراب

آتشکده‌ی آذرخش:

یک آتشکده خاموش در فاصله ۵ کیلومتری شهر داراب که در دامنه ی کوه به صورت صلیب واقع شده است. این آتشکده یکی از مهم ترین آثار دست انسان می باشد و یک اثر کهن است که همیشه نام آن بر زبان مردم استان فارس می چرخد. نام دیگر این آتشکده مسجد سنگی داراب نام دارد و مردم آن را با این نام می شناسند. این مکان در گذشته به عنوان نیایشگاه آریایی ها ساخته شده است و از آن استفاده می کردند. اگر علاقه مند به بازدید از مکان های تاریخی هستید آتشکده آذرخش یکی از مهم ترین آثار تاریخی استان فارس می باشد.

جاذبه تاریخی داراب

آبشار فدامی:

این آبشار یکی از دیدنی های طبیعی در شهر داراب است که ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی است این جاذبه طبیعی در منطقه فوک واقع شده است و درباره آن نکات بسیار جالب و منحصر به فردی وجود دارد که می توانید به آن ها پی ببرید. آب این آبشار چهار نوع است آب گرم، شیرین، سرد و شور این چند آب در فاصله چند متری از یکدیگر با یکدیگر ترکیب می شوند این استخر آب که با پیوستن آب این آبشارها به یکدیگر ایجاد شده است دارای چشم اندازی بسیار دیدنی است و به عنوان یکی از تفرجگاه هایی محسوب می شود که علاقه مندان بسیار زیادی دارد.

چشم اندازی از داراب

آسیاب سنگی داراب:

از دیگر بناهای تاریخی که می توانید در شهر داراب از آن دیدن کنید می توان به آسیاب سنگی اشاره کرد که در بخش شمالی از آتشکده آذرخش واقع شده است این آسیاب سنگی دارای دو استوانه بزرگ است و بر فراز کوه ها واقع شده است. معماری که می توانید در این سازه سنگی مشاهده کنید بسیار جالب توجه است و قدمت تاریخی این بنا نیز به دوران ساسانیان باز می گردد کتیبه ای که می توانید در بالای بخش ورودی این آسیاب مشاهده کنید با ستفاده از خط کوفی که متعلق به اتابکان است نگاشته شده است جالب است بدانید این بنا در دوران قاجاریان نیز بازسازی شده است.

دیدنی های داراب

بناهای تاریخی و جاذبه های داراب بسیار متنوع هستند این شهر زیبا که ازمکان های دیدنی استان فارس به شمار می آید این شهر تاریخی به واسطه قدمت طولانی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند اما با این وجود کمتر کسی از وجود این شهر باستانی آگاه است. خیلی از علاقه مندان و گردشگرانی که به شهر داراب سفر می کنند می توانند به سراغ جاذبه های طبیعی آن نیز بروند چشمه گیلاس یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر به شمار می آید که علاقه مندان بسیار زیادی را نیز به خود جلب می کند.

یکی از مناطق مهم دیگر در شهر داراب منطقه شکار ممنوع چاه نفت است این منطقه زیبا دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و به دلیل طبیعت بکری که دارد بسیار مورد توجه است این منطقه دارای طبیعتی پوشیده از گیاهان است بادام وحشی، ارس، درمنه و … از مهم ترین گونه های درختی و بوته های سرسبزی هستند که در این منطقه یافت و دارای ارزش زیست محیطی بالایی هستند. مهم ترین گونه های حیوانات نیز در این منطقه یافت می شوند که شامل کبک، خرگوش و قوچ می باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار