مدير كل اداره انتقال خون البرز نکاتی که قبل و بعد از اهدای پلاسما باید به آن توجه کرد را توضیح داد.
کد خبر: ۸۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 03 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مير محمد على حسينى با اشاره یه این که بهبود یافتگان کویید ۱۹ قبل و بعد از اهدای پلاسما باید به نکاتی توجه کنند گفت:شب قبل از اهدا حمام کرده، مایعات الکلی مصرف نکنید و از ۲۴ ساعت قبل از اهدا نیز تخم مرغ و غذا‌های چرب میل نکنید.

مدیر کل انتقال خون البرز افزود: ۱۵ دقیقه پس از اهدا استراحت کنید و از نوشیدنی و خوراکی‌هایی که در اختیار شماست میل کنید و تا ۴ ساعت پوشش روی محل سوزن را دست نزنید.

حسینى گفت: بعد از اهدا مایعات بیشتر بنوشید ترجیحا چای و قهوه نباشد، دست کم یک ساعت از کشیدن سیگار خودداری کرده و تا ۴ ساعت بار سنگین حمل کنید و روزی آرام را سپری کنید.

او افزود: اهدای پلاسما عارضه خاصی به همراه ندارد این مردگی محل سوزن سرگیجه اندک مورمور شدن صورت که انگشتان و واکنش حساسیتی تنها در برخی افراد ممکن است روی دهد.

مدیر کل انتقال خون البرز گفت: در صورتی که سطح پادتن در خون شما در حدی باشد که بتواند در مبتلایان تأثیر درمانی داشته باشد ماهانه یک بار می‌توانید برای اهدای پلاسما مراجعه کنید و در هر مرحله می‌توانید از ادامه همکاری با ما منصرف شوید، اما فراموش نکنید که دل‌های نگران بسیاری چشم انتظار همراهی شما هستند.

حسینى افزود: بهبود یافتگان بیماری کویید ۱۹ می‌توانند با شماره گیری ٣٣٥٠٩٥٢٨_٣٣٥٠٧٧١١ برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار