منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در یازدهمین مجلس شورای اسلامی با طرح ۱۰ پرسش از متولیان امر آموزش و پرورش گفت: پیشرفت با نوع نگاه به معلم نسبت مستقیم دارد.
کد خبر: ۸۴۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 01 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر در حاشیه دیدار با پدر معلم شهید کرامت‌الله ایزدپناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بین مفهوم شهید و معنای حقیقی معلم پیوندی ناگسستنی و پرمغز برقرار است.
وی با اشاره به اینکه شهید ایزدپناه به عنوان اولین معلم شهید کهگیلویه و بویراحمد تجلی عینی این پیوند در استان است، عنوان کرد: معلم و شهید با نامگذاری سالروز شهادت معلم بزرگ و ایدئولوگ انقلاب شهید مطهری به نام روز معلم، به نقطه‌ی تلاقی رسیدند. 
‌عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ابراز کرد: معلمی در سنت پیامبر (ص) حتی از شهادت هم فراتر رفت و ریشه‌ این مفهوم عمیق و متعالی در حدیث شریف «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» تجلی یافته است‌. 
روشنفکر با بیان اینکه اگر چه خون شهید روشنابخش ظلمتکده‌ عالم بوده امّا قلم معلم شهید می‌سازد و شهید تربیت می‌کند، افزود: شهید ایزدپناه همان نقطه تلاقی‌ست، او از مصادیق این درهم‌تنیدگی معانی بلند بوده زیرا هم معلم است و هم شهید.
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت و توسعه نیز با نوع نگاه به معلم و آموزش و پرورش نسبت مستقیم دارد، ادامه داد: توسعه یافتگی فرهنگی و به تبع آن اقتصادی و سیاسی برآیند یک سیستم آموزش و پرورش کارآمد و توانمند و مبتنی بر نیازهای جامعه است.
روشنفکر بیان کرد: مدل آموزش و پرورش باید مبتنی بر رفع نیازها و افزایش توانمندی‌ها باشد‌، مدل بومی توسعه با نگاه بلندمدت به آینده امکان‌پذیر است و امروز البته ما در این مسیر با پرسش‌های بزرگی مواجه هستیم و سوالات فراوانی خاصه در خصوص آموزش و پرورش پیش رو است.
وی با بیان اینکه پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند نقشه‌ راه ما در آموزش و پرورش باشد زیرا قطب‌نمای جامعه در واقع آموزش و پروش است، ادامه داد: در این چارچوب می‌توان و باید پرسید که امروز چه نسبتی بین محتوای متون آموزشی ما و نیازهای جامعه و نسل دانش آموز وجود دارد و آیا دو بال رشد و توسعه  آموزش و پرورش به شکل متوازن به پیش رفته است یا نه؟، آیا امروز پرورش به طور جدی و متناسب با واقعیات جامعه مورد مداقه قرار می‌گیرد.
روشنفکر با طرح این پرسش که امروز جایگاه رفیع معلم در جامعه و در نظام تعلیم و تعلم کجاست، تصریح کرد: آیا ساحت علم و فرهنگ و ادب محترم و مصون بوده یا نه دغدغه معیشت فکر جامعه فرهیخته و خانواده بزرگ آموزش و پرورش را به خود مشغول و معطوف کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار