کد خبر: ۸۴۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 01 May 2020

۳۰ معلم نمونه آستارا برای تجلیل معرفی شدند

آستارا – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: ۳۰ معلم نمونه بومی و غیربومی شاغل در این شهرستان، برای تجلیل به مناسبت هفته معلم انتخاب و به اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان معرفی شدند.

سجاد موسوی روز جمعه در جلسه هماهنگی انتخاب معلمان نمونه در اداره آموزش و پرورش آستارا گفت: معلمان نمونه بومی و غیربومی به زودی در آئینی تجلیل خواهند شد و روز گذشته نیز از حسن نگهدار از بازنشستگان فرهنگی این شهرستان تجلیل شد.

وی افزود: تجلیل از پنج خانواده شهید فرهنگی آستارا و دو نیروی خدماتی مدارس، جزو برنامه های هفته معلم است و هویت مهم فرهنگی آستارا را مدیون تلاش معلمان دلسوز و متعهد این شهرستان هستیم.

وی اظهار کرد: تلاش فعالان تعلیم و تربیت با هیچ مسئولیتی قابل مقایسه نیست و معلمان، شخصیت اجتماعی افراد را شکل می دهند و نقش غیرقابل انکاری در تربیت نیروی انسانی دارند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: تلاش معلمان در آموزش مجازی در ایام پیشگیری از کرونا قابل تقدیر است و معلمان باید همواره سطح علم و دانش خود را افزایش دهند.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری روز معلم است و پیش از شیوع ویروس کرونا، هزار معلم در ۱۶۰ مدرسه آستارا برای ۱۸ هزار دانش آموز تدریس می کردند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار