کد خبر: ۸۴۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 01 May 2020

نقش مهم شهید مطهری در احیای تفکر دینی منطبق با نیاز روز جامعه

تابناک/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پیامی به نقش مهم شهید مطهری در احیای تفکر دینی منطبق با نیاز روز جامعه اشاره و وی را الگوی معلم انقلابی توصیف کرد.

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت «سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری» پیامی صادر و رد

در متن این پیام آمده است:

تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران مشحون بزرگ‌مردانی از جنس ایمان، علم و اندیشه است که با آگاهی و بصیرت خود هماره یاریگر اهداف متعالی معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده و عمر گران‌سنگ و قلم گهربار خویش را وقف تحقق آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) کرده‌اند و نقشی حیاتی و مثمر در پیروزی، تداوم و تعالی انقلاب اسلامی ایران ایفا نموده‌اند. نمونه برجسته آن استاد علامه شهید مرتضی مطهری است که لحظه‌ای در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) و همدلی و همراهی امام راحل (ره) غفلت نکرد و تا آخرین نفس با زبان و قلم خویش پاسدار و نگهبان ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی بود و با مجاهدت‌ها و مبارزات انقلابی خود در یاد و خاطره ملت شهیدپرور ایران اسلامی جاودانه گشت.

این شهید بزرگوار با پیوند عمیق به قرآن کریم و عشق به ائمه اطهار (ع) خدمتگزار راستین انقلاب اسلامی ایران بود و با تفکر الهی و عمل خاضعانه همواره در مسیر تحکیم بنیان انقلاب اسلامی و همچنین تبیین اندیشه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران قدم گذاشت. استاد شهید مطهری یکی از موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در دوران معاصر است که با تکیه بر احکام مترقی دین مبین اسلام، به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین تئوریسین‌های انقلاب اسلامی مطرح شد و مردانه و جانانه در خط مقدم تقابل با تهاجم فرهنگی غرب ایستاد تا انقلاب اسلامی ایران از شر فتنه‌ها و توطئه‌های منافقین در امان بماند.

استاد شهید مطهری با اندیشه الهی و مطهر خود منافقان کوردل و منادیان اسلام آمریکایی و راهزنان دین و اندیشه را رسوا ساخت تا جایی که در اقدامی ناجوانمردانه در دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ ترور شد و با اهدای خون پاک خود، دین خویش را به ملت انقلابی ایران و میهن اسلامی ادا نمود. منافقان مزدور این عالم ربانی و دانشمند بزرگ عصر را به شهادت رساندند تا به زعم خود ضربه‌ای بزرگ بر پیکره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی وارد سازند؛ غافل از آن‌که نام پاک و اندیشه مطهر ایشان حذف ناشدنی است و منافقان خودفروخته با ترور و به شهادت رساندن فرزندان غیور و محبوب مردم آزاده ایران، راه را اشتباه رفته و تنها حماقت، نادانی و ماهیت اندیشه ستیزانه خود را به نمایش خواهند گذاشت؛ چنان که با گذشت چهل و یک سال از شهادت علامه شهید مطهری همچنان آثار مکتوب ایشان تبیین‌کننده معارف دینی و بر ملأ کننده خط نفاق است.

دوازدهم اردیبهشت‌ماه (سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری) در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز «معلم» نامگذاری شده است. دانشمند فرزانه و مجاهد نستوه استاد شهید مطهری که با هدایت‌گری و راهنمایی‌های خویش نقش مهمی را در احیای تفکر دینی منطبق با نیاز روز جامعه ایفا نموده است همواره الگوی معلم انقلابی و در خط ولایت ایران اسلامی بوده و خواهد ماند. معلمانی که با عشق خویش به جان‌های دانش‌آموزان طراوت می‌بخشند و در دل‌هایشان بذر نور و معرفت می‌افشانند تا نهال وجود نوجوانان و جوانان ایران اسلامی به شجره طوبی مبدل گردد و در سنگر علم و دانش به سربازانی با اخلاص تبدیل شوند. شهید مطهری نمونه متقن یک معلم است که با الهام از مکتب اسلامی، تعلیم و تعلم را عبادت می‌دانست و با نائل‌شدن به مقام شهادت، سلوک عملی خود را کامل ساخت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری، فرارسیدن روز معلم را به همه فرهنگیان فرهیخته استان که با توجه به شرایط خاص ناشی از ویروس منحوس کرونا همچنان پرقدرت و باروحیه با روشی متفاوت در سنگر تعلیم و تربیت مجاهدت می‌ورزند تبریک عرض نموده و یادآور می‌شود که قدم نهادن در مسیر اندیشه شهدای گران سنگی همچون استاد مطهری و تولید علم با تکیه بر آموزه‌های اسلامی در سایه منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سبب امیدآفرینی و پیشرفت ایران اسلامی و موجب یاس و شکست دشمنان نظام و ملت ایران خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار