پیام تبریک دکترمنادی به مناسبت روز معلم؛
روز شهادت استاد شهید مطهری، بنام روز معلم نامیده شده است . وجه تسمیه این نامگذاری بسیار جالب است چرا که شهید مطهری نه تنها به عنوان استاد دانشگاه بلکه بعنوان معلم ایدئولوژی انقلاب اسلامی شناخته میشد. انقلابی که تا کنون توانسته قله های بسیاری را فتح نماید و مردم جهان را به سمت بیداری اسلامی سوق دهد.
کد خبر: ۸۴۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 01 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، روز شهادت استاد شهید مطهری، بنام روز معلم نامیده شده است . وجه تسمیه این نامگذاری بسیار جالب است چرا که شهید مطهری نه تنها به عنوان استاد دانشگاه بلکه بعنوان معلم ایدئولوژی انقلاب اسلامی شناخته میشد. انقلابی که تا کنون توانسته قله های بسیاری را فتح نماید و مردم جهان را به سمت بیداری اسلامی سوق دهد.


معلم کسی است که نه تنها با کتاب بلکه با قلب خود ، بالاترین و ارزشمند ترین موجودی و دارایی انسانی یعنی دانش را به دیگری منتقل میکند. البته این اشتباه است که بخواهیم نقش معلم را به این حد تقلیل دهیم ، معلمی در کنار این کار ارزشمند یعنی آموختن راه و رسم صحیح زندگی و اندیشه . دوستی می گفت بهترین معلمان کسانی هستند که بتوانند تلاش برای یاد گرفتن ، اندیشیدن و علاقه به علم و آگاهی را به دانش آموزان یاد دهند . همین ویژگی هاست که معلمان را رنگی الهی و معنوی میبخشد چرا که بارها و بارها خداوند ، صفت معلمی خود را به بشر گوشزد می کند .


معلمی در یک کلام یعنی هدایت انسان ها، یعنی دقیقا همان کاری که انبیاء الهی به آن مامور بودند. معلمی مقام بلندی است که شان و منزلتش را نه تنها در یک روز سال بلکه در تمامی روزهایی که میخوانیم و می نویسیم ،یاد می گیریم ، میتوانیم نو شویم ، میتوانیم خود را تغییر دهیم و رو به سعادت برویم ، باید به یاد آوریم و به احترام معلمان خود از جایمان برخیزیم، چرا که همه این توانستن ها را مدیون آنها هستیم.


هرچند جامعه ما ، شان و منزلت مقام معلمی را می دانند اما بنا به دلایلی نمی تواند در مقام عمل ، آن احترام و تجلیل را به منصه ظهور برساند.


همه می دانیم که معلمین جامعه ما ، دچار مشکلات و تنگناهای مالی و منزلتی زیادی هستند . آنها به اندازه کافی درآمد مالی ندارند که نخواهند بغیر از معلمی به شغل دوم روی بیاورند . منزلت آنها در برخی موارد زیر سئوال می رود چرا که تامین معاش آنها به خوبی انجام نمی پذیرد . البته هر ساله روز معلم بهانه ای میشود برای تجلیل از این قشر اما آنچه ضروی است اصلاح قوانین مربوط به معیشت این عزیزان است . نباید فراموش کنیم که معلمی صرفا کارمندی برای دولت نیست ، معلمی در واقع وقف عمری با ارزش برای ساخت نسلی پویا و توانمند برای جامعه فرداست، این مساله چیزی نیست که بتوان با نرخ مادی آن را محاسبه نمود. درآمد معلمین ، بصورت منصفانه باید بگونه ای باشد که این قشر مهم جامعه ، دغدغه مادی نداشته و همه انرژی خود را صرف آموزش و انتقال دانش خود به دانش آموزان این سرزمین نمایند .


فارغ از شرایط جامعه ، بخصوص شرایط امسال که موضوعاتی جدید مانند ورود تکنولوژی های ارتباطی،مقوله آموزش را تسریع نموده و فرهنگ های جدیدی خلق شده است ، همچنان نقش معلم بی همتاست و دست اندرکاران سیستم آموزشی کشور باید نسبت به رفع موانع و مشکلات این قشر فرهیخته برنامه ریزی های لازم را مبذول دارند.


اینجانب به عنوان نماینده ادوار گذشته و منتخب مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو با تبریک مجدد روز معلم به تمامی معلمین سرزمینم بیشک چون ادوار گذشته تمام همت خویش را برای ارج نهادن به جایگاه ارزشمند این عزیزان و ارتقای کیفیت معیشت معلمین عزیز به کار خواهم بست.

دکتر علیرضا منادی استاد دانشگاه، نماینده ادوار مجلس و منتخب مردم شریف تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :