توسط حوزه هنری بوشهر؛
به تازگی «قصه‌های رمضان »به مناسبت فرارسیدن این ماه مبارک، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تولیدشده است.
کد خبر: ۸۴۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 29 April 2020

«قصه‌های رمضان» در بوشهر تولید شد

به تازگی «قصه‌های رمضان »به مناسبت فرارسیدن این ماه مبارک، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تولیدشده است.

هنرمند پیشکسوت استان بوشهر اظهار داشت: تولید مجموعه صوتی قصه‌های بومی بوشهر، یادآور آداب و رسوم گذشته این دیار است.

منصور بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر عموم مردم زمان بیشتری را خانه به سر می‌برند اضافه کرد: «قصه‌های رمضان با گویش محلی و برگرفته از خاطرات دریانوردی که در کنار پدرم و رشد در خانواده‌ای دریایی جمع‌آوری کرده‌ام تولیدشده است.

بهرامی ادامه داد: درگذشته اکثر مردمی که در کنار ساحل سکونت داشتند دریانورد بودند و از این طریق امرار معاش می‌کردند و خاطرات، آداب و رسوم و قصه‌های خاص خود را نیز داشتند.

نویسنده و گوینده «قصه‌های رمضان» با اشاره به فعالیت‌های خود افزود: طرح نگارش و خوانش قصه‌های بومی بوشهر را در ابتدا از طریق صداوسیمای مرکز بوشهر شروع کرده و پس‌ازآن نیز تعدادی از قصه‌ها و داستان‌های خود را به چاپ رساندم.

بهرامی با اشاره به تولید مجموعه‌های اخیر خود اظهار داشت: پیش از این نیز مجموعه صوتی «قصه روزه‌ای‌های انقلاب» و «قصه‌های بهار» در حوزه هنری استان بوشهر منتشرشده است.

وی با اشاره به سنت‌های این دیار خاطرنشان کرد: خاطرات مختلفی به جز دریا در این دیار وجود دارد، مثل نخلستان‌ها که اهالی نخلستان و کشاورزها باید به بیان آن‌ها بپردازند.

بهرامی با اشاره به موضوعات «قصه‌های رمضان» گفت: روابط مردم در ماه مبارک رمضان، صمیمت بیشتر آن‌ها در هنگام افطار و هم‌سفره بودن مردم، رسم بیدار کردن مردم در هنگام سحر به نام «دم دم سحری» ترویج فرهنگ کمک به هم نوع و خیر و برکت این ماه از موضوعاتی است که در قصه‌های رمضان بیان‌شده است.

وی با اشاره به زمان پخش «قصه‌های رمضان» اظهار داشت: این قصه‌ها با موضوعات بومی و دریایی بوشهر در روزهای زوج ساعت ۱۷ از طریق سایت رسمی حوزه هنری، اینستاگرام و صفحه آپارات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر منتشر می‌شود.

منبع/ مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار