رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: زنبورداران گلستانی برای کوچ بین استانی حتما مجوزدریافت کنند تا دچار مشکلات نشوند.
کد خبر: ۸۴۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 27 April 2020

لزوم تهیه مجوز کوچ بین استانی برای زنبورداران 

حبیب الله تاشی رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با شیوع ویروس کرونا زنبورداران گلستانی دچار خسارت غیر مستقیم شدند و پیش بینی می‌شود امسال تولیدات عسل کاهش داشته باشد.

او افزود: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و عدم تردد‌های بین شهری بسیاری از زنبورداران با مشکل کوچ بین شهری و بین استانی مواجه شدند و همین تاخیر در کوچ موجب کاهش تولید می‌شود.

تاشی ادامه داد: به زنبورداران توصیه می‌کنیم موضوع بیمه را جدی بگیرند چراکه اگر دچار خسارتی شوند تنها از طریق بیمه قادر به کمک کردن به آن‌ها خواهیم بود.

او گفت: اززنبورداران می‌خواهیم برای کوچ‌های بین استانی حتما مجوز کوچ دریافت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

تاشی ادامه داد: اگر مجوز کوچ دریافت نشود جهاد کشاورزی قادر به ارائه خدمات به آن‌ها نخواهد بود.

رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: هر ساله زنبورداران از استان‌های مختلف از جمله خراسان به گلستان کوچ می‌کنند تا از جنگل‌ها و مزارع کلزای استان بهره ببرند، اما گاهی این کوچ‌ها به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

تاشی افزود: زمانی که کوچ با مجوز انجام شود جهاد کشاورزی می‌تواند در جانمایی کلونی‌های زنبور عسل به زنبورداران کمک کند تا به مشکلی برنخورند.

او ادامه داد: متاسفانه هرسال شاهد این هستیم که تعدادی اززنبورداران سایر استان‌ها بدون مجوز به گلستان می‌آیند و به صورت غیرقانونی در کنار زمین‌های کشاورزی مستقر می‌شوند که همین موضوع موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود و موجب هدر رفت زمان و انرژی ما برای حل کردن مشکل آن‌ها می‌شود.

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار