درس اخلاق آیت‌الله مظاهری در ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی، هر روز در فضای مجازی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۴۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 24 April 2020

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حسین مظاهری، در این سلسله دروس اخلاق با موضوع "فضائل و رذائل اخلاقی" به شرح شماری از فضیلت‌های اخلاقی و تبیین برخی از رذائل ناپسند پرداخته می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت صوت، فیلم و متن کامل آن دروس اخلاق به پایگاه اطلاع‌رسانی Almazaheri.ir یا صفحات و کانال‌های فضای مجازی به آدرس @Almazaheri مراجعه کنند.

این مرجع تقلید  همچنین در  آستانه ماه مبارک رمضان به توصیه‌هایی برای  استفاده بهتر از فرصت معنوی ماه رمضان و امکان خودسازی و تهذیب نفس در این ماه پرداخت و چهار راهکار با عنوان "پرهیز از غذای حرام و شبهه‌ناک"، "ارتباط با خداوند از طریق انس با نماز، قرآن، دعا و توسل"، "رسیدگی و خدمت به دیگران" و "اجتناب از گناه" را برای درک بهتر این ماه ارائه کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان، چشم و گوش و زبان خود را کنترل کنید، از نگاه‌های آلوده بپرهیزید، از دیدن فیلم‌ها و برنامه‌های حرام و بیهوده در ماهواره، اینترنت و تلویزیون دوری گزینید، غنا و موسیقی و حرف‌های حرام و بیهوده نشنوید، غیبت نکنید، تهمت نزنید، شایعه‌پراکنی نکنید، دروغ نگویید و به کسی توهین نکنید.

وی با بیان اینکه گاهی مشاهده می‌شود هنگام افطار، برخی غیبت می‌کنند و تهمت می‌زنند گفت: معلوم است چنین افرادی روزه نبوده‌اند، فقط گرسنگی و تشنگی را تحمل کرده‌اند، روزه‌ای که همراه با گناه باشد روزه واقعی نیست و مقبول درگاه الهی واقع نمی‌شود.

آیت الله مظاهری تصریح کرد: علاوه بر گناه، از گفتار و کردار بیهوده و بی‌نتیجه هم باید اجتناب شود، بعضی صحبت‌ها غیبت و تهمت و دروغ نیست ولی بیهوده است و نه نتیجه دنیا و  نه نتیجه آخرت دارد و  این‌گونه حرف‌ها فشار قبر دارد و باید از آن پرهیز شود.

وی توصیه کرد: بیایید لااقل در این ماه زبان خود را از گناه حفظ کنید زیرا کسی که گناه و کردار بیهوده و بی‌نتیجه داشته باشد، نمی‌تواند از ماه مبارک رمضان استفاده مطلوب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :