استاندار کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان گفت : اگر عده ای بخواهند به بهانه برگزاری مراسمات خیر یا تشییع برای مردم شر درست کنند با این افراد برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 22 April 2020

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت : اگر در حالی که هنوز کرونا کنترل نشده است ، بخواهیم فعالیت کنیم باید شرایط آن را رعایت کنیم .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری افزود : هنوز در استان هیچ چیزی تغییر نکرده است . در هیچ کجای دنیا هم شرایط عادی نشده است که همه بریزند بیرون و بگویند تمام شد.
کلانتری با اشاره به لزوم ثبت همه واحدهایی که فعالیت در جامعه دارند در سامانه ثبت صنوف ، گفت : هدف از گرفتن کد رهگیری در این سامانه آزادسازی همه فعالیت ها نیست ، بلکه هدف مشخص شدن واحدها و دریافت دستورالعمل های لازم برای پس از ایجاد شرایط آزادسازی هر نوع فعالیت است.
وی ادامه داد : قرار نبود هیچ پارکی باز شود و عده ای به پارک ها بروند ! حتی اماکن مذهبی ، امامزادگان و مساجد هم هنوز باز نشده اند.  
وی ادامه داد : الان حرارتی که در وجود مردم برای ورود به مساجد و امامزادگان است بیش از علاقه به ورود به هر جای دیگر است ولی رعایت می کنند اما متاسفانه عده ای در شهر و استان ما به گونه ای عمل می کنند که گویا شرایط عادی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی تجمعات در برخی مناطق استان ، گفت : وضعیت عادی و قرمز را باید متخصص اعلام کند. در این روزها بوده اند خیلی از بزرگان که به رحمت ایزدی رفتند اما ده نفر هم در مراسم تشییع شرکت نکرده اند در حالی که اگر شرایط عادی بود ده ها هزار نفر هم شرکت می کردند اما می بینیم که در استان ما برخی برای یک تشییع جنازه ده ها نفر را راهی قبرستان می کنند! 
کلانتری ادامه داد : ارزوی شادی برای همه مردم داریم اما کسی که این شرایط عروسی می گیرد و عده زیادی را جمع می کند ، مطمئنا  قوانین و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند و خطر آفرین است. 
وی گفت : در برخی از روزها تعداد مبتلایان افزایش یا کاهش داشته است اما شاید فردا بیشتر شود و اگر قرار است اینگونه باشد دوباره به پیک می رسیم و آن موقع نمی شود جلوی آن را گرفت.
کلانتری افزود : هر کس در هر حوزه ای مسئولیت دارد در همان حوزه ها هم حساسیت ها منتقل کند تا همه جامعه نسبت به وضعیت آگاه شوند.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع لزوم ثبت همه واحدهای دولتی مانند دیگر بخش های جامعه در سامانه ثبت صنوف اشاره کرد و گفت : تلاش شود تا فردا همه صنوف و دستگاه ها و واحدها به سامانه صنوف مراجعه و ضمن گرفتن کد رهگیری پروتکل بهداشتی خود را دریافت کنند.
کلانتری هشدار داد اگر واحدی که مسئولیت دارد اما کد رهگیری نگرفته است ما حساسیت داریم که چرا ثبت نکرده اند .
وی ادامه داد : الان برخی مدیران در این جلسه نیامده اند و معاونین شان آمده اند که اگر مدیر در خانه بوده و نیامده است نشانه عدم حساسیت و مسئولیت پذیری وی است . الان باید معاون برود و مدیر را در خصوص حساسیت های این جلسه توجیه کند و این ضعف مدیر است و حتما پیگیری می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود : بیش از دو ماه است که همه نیروهای بهداشتی ، نظامی ، دولتی ، بسیج و دیگر دستگاه ها و نهادها در حال فعالیت شبانه روزی هستند تا وضعیت را مدیریت کنند اما می بینیم بی احتیاطی یک نفر ۱۶ نفر را و با در چرام یک پفر ۱۱ نفر و در دهدشت یک نفر ۶ نفر را آلوده کرده است.
کلانتری ادامه داد : آیا باید اجازه دهیم چنین افرادی به همین راحتی این ویروس را در سطح جامعه پخش کنند؟
وی گفت : متاسفانه به نظر می رسد حساسیت ها در سطح جامعه نسبت به این ویروس خیلی پایین آمده است و این هشدار است چرا که احتمال تغییر در ژنتیک ویروس هم وجود دارد لذا از همه خصوصا رسانه ها انتظار داریم تا الان هرگونه آگاهی بخشی کرده اند آن را تشدید کنند.
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان گفت : اگر عده ای بخواهند به بهانه برگزاری مراسمات خیر یا تشییع برای مردم شر درست کنند با این افراد برخورد خواهد شد.
وی افزود : شخصی که فوت کرده عزیز ما هم است و همراه خانواده عزادار ناراحتیم . شخصی هم که عروسی دارد مبارک باشد و ما هم تبریک می گوییم اما اگر کسانی فاصله گذاری را رعایت نکنند و ایجاد تجمعات کنند با آن ها به شدت برخورد خواهیم کرد.
کلانتری در پایان به موضوع استفاده از ظرفیت اینترنت اشاره کرد و گفت : اولویت ما در توزیع اقلام خرید اینترنتی است البته برخی فروشگاه ها زیر ساخت ها را مهیا کرده اند و اکنون در حال ارائه خدمات خود به صورت اینترنتی هستند که انتظار داریم بقیه فروشگاه ها هم تز چنین ظرفیتی استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ای .... نان به نرخ روز خور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار