حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا امام جمعه آرادان، گفت: از آنجا که ستاد رزمایش مواسات در شهرستان تشکیل شده مردم و خیران در آستانه ماه رمضان برای اشاعه کمک‌ها و نذوراتشان با این قرارگاه همراه باشند.
کد خبر: ۸۴۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 21 April 2020

مردم برای شکست کرونا در خانه بمانند/ ضرورت توسل به اهل بیت(ع ...

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا صبح دوشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در دفتر خود ضمن تشریح آخرین وضعیت برگزاری رزمایش مواسات و مهربانی در شهرستان آرادان، ابراز کرد: یکی از مسائلی که در این رزمایش به آن تاکید فراوان شده، مشارکت مردم است چرا که در مواسات مردم و خیران محور قرار دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم کشورمان، ایرانیان حماسه‌ساز و صبور باز هم روی دیگری از زندگی را همچون سال‌های قبل نشان دادند، دیدیم که در این روزهای سخت هجوم ویروس منحوس کرونا و در اوج درگیری روحی و روانی، باز هم انسانیت و مهربانی در ایران موج می‌زند.

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا با بیان اینکه نگاه گسترده مسئولان این ستاد به کل شهرستان و بررسی نیاز اقشار آسیب پذیر در شهر و روستاهای محروم که بعضاً دست مردم و یا خیران به آنها نمی‌رسد، می‌تواند گره‌گشای نیاز مردم محروم شهرستان آرادان در این روزهای سخت باشد، افزود: شماره‌حساب‌های اعلام شده توسط ستاد از جمله راه‌های کمک‌های مردمی برای رزمایش مواسات شهرستان آرادان است.

شریفی نیا بیان کرد: از همان روزهای ابتدایی گروه‌های جهادی و خودجوش مردمی برای تأمین مواد غذایی و اقلام بهداشتی و… برای اقشار آسیب‌پذیر تشکیل شد که البته این موج از حرکت‌های انسان دوستانه و مومنانه پس از پیام مقام معظم رهبری فعال‌تر و پویاتر شد و این اتفاق بسیار زیبا و قابل تقدیر است.

وی افزود: در چند روز گذشته خبری به دست رسید که در بین مردم نیازمند و اقشار ضعیف و بررسی توزیع این کمک‌ها متوجه نقایصی در این بذل محبت شدیم به همین دلیل از همه همراهان مردم و گروه‌های خیر و جهادی شهرستان آرادان که در این عرصه فعالیت دارند خواهشمندیم با توجه به تشکیل ستاد رزمایش مواسات از این پس به دلیل مدیریت و ساماندهی این اقلام با این ستاد همکاری داشته باشند.

امام جمعه آرادان تاکید کرد: از همراهان در ستاد رزمایش مواسات شهرستان نیز تقاضا داریم، با بررسی‌های میدانی نسبت به توزیع اقلام در تمام نقاط محروم اقدام شود. مبادا به سمت عده‌ای سیل کمک‌ها جاری شود در حالی که در جایی و مکانی گروهی از این کمک‌ها محروم بمانند و در سختی زندگی کنند. مبادا پیرمرد و پیرزنی به دلیل نداشتن توانایی جسمی نتواند برای دریافت و اعلام اقلام موردنیازش مراجعه کند و در فقر و تنگنا روزگار سپری نماید.

شریفی نیا در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه با آمدن یک ویروس به زندگی بشر، بشریت تغییر کرده است، تاکید کرد: شاید بتوان به نوعی این هجوم را جنگ جهانیِ دیگری خواند و یا آغاز زندگی جدیدی در فرهنگ بشری دانست، البته این زندگی در کشورهای مختلف با نگرش‌ها و دیدگاه‌های متفاوت همراه بوده است.

وی گفت: آنچه این روزها در غرب بیشتر به چشم می‌خورد، هجوم بشری به دور از انسانیت است، هجوم و حمله سیاستمداران و دولتمردان به اقلام موردنیاز آن‌ها در دریا و آسمان و… و روی آوردن به دزدی‌های مدرن، حمله مردم به ظاهر متمدن غرب به فروشگاه‌ها و قفسه‌های مواد غذایی و بهداشتی و درگیر شدن با یکدیگر و سر تکه‌ای نان، حمل اسلحه برای دفاع از حریم خودشان و… که همه این‌ها بازگشت رو به عقب و فرهنگ غرب وحشی را در خاطر ما زنده کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار